اشکال در اتصال کرکره برقی به برق

اشکال در اتصال کرکره برقی به برق

فیوز کرکره برقی کجاست؟

اگر نمی دانید فیوز کرکره برقی کجاست و به دنبال تعمیر کرکره برقی هستید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

پیشنهاد ویژه: برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت کرکره برقی و خرید پرده برقی همین حالا با ما تماس بگیرید. 02155449212 و 09122552119

آدرس وب سایت : www.hamtadoor.com

ابتدا به این سوال جواب دهید که چرا باید بدانیم فیوز کرکره برقی کجاست؟

چون بسیاری از خرابی های و مشکلات مربوط به کرکره برقی به بررسی کردن این قسمت منتهی می شود. مشکلاتی مثل:

  • قطع شدن برق ورودی
  • اتصالی یا نواسانات برقی
  • ایراد در دستگاه مرکزی و فیوز

اتصالی یا نواسانات برقی

همانطور که گفته شد، یکی از خرابی های مهم کرکره برقی برد و ریموت کرکره هست که امکان دارد بر اثر اتصالی یا نواسانات برقی فیوز کرکره برقی بسوزد حالا فیوز کرکره کجاست دقیقا داخل برد بالایی برق وروری محل فیوز هست توجه کنید که اگر فیوز را خواستید تعویض کنید  5امپر بیشتر نباشد.

قطع شدن برق ورودی

شاید باورتان شود اگر بگوییم بیش از 15 درصد از کار افتادن کرکره برقی به علت قطع شدن فیوز ورودی برق کرکره برقی است. پس یکی از اولین مواردی که باید چک شود برق ورودی ساختمان و اگر یک فیوز مجزا برای کرکره استفاده شده است چک کردن فیوز ورودی است که شاید او قطع شده باشد.

موردی که باید به آن توجه شود این است که ممکن است قطع شدن فیوز به علت خرابی در موتور یا برد باشد و اگر پس از وصل کردن فیوز دوباره آن قطع شد باید علت را از موتور یا رسیور کرکره دانست.

ایراد در دستگاه مرکزی و فیوز

برای چک کردن سلامت دستگاه مرکزی و فیوز کرکره برقی، کافی است، گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک کرده و دکمه ای از ریموت کنترل را فشار دهید، اگر صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شد، به معنی سالم بودن ریموت، فیوز و دستگاه مرکزی می باشد. در صورت عدم شنیدن صدا از دستگاه مرکزی، ابتدا باید از سلامت فیوز مطمئن شویم.

اگر فیوز هم سالم بود، حتما ایراد از برد مدار یا سیم های ورودی به آن می باشد. در این موارد کرکره برقی نیاز به کارشناسی دقیق تر دارد، و بهتر است برای جلوگیری از مشکلات جدی تر، و اطمینان بیشتر، تعمیر کرکره برقی خود را به تعمیرکار کرکره برقی بسپارید.

فیوز کرکره برقی کجاست

دو نوع فیوز ممکن است وجود داشته باشد.

یکی فیوز مینیاتوری که نصاب برای حفاظت از کرکره برقی نصب میکند که معمولا در مسیر برق ورودی کرکره کشیده شده و می تواند کنار رسیور یا در جعبه مینیاتوری باشد.

دیگری فیوز داخلی شیشه ای است که می بایست درب رسیور را باز کنید تا به آن برسید. حتما قبل از دست زدن به فیوز برق ورودی را قطع کنید. چک کردن فیوز داخلی در زمان کار نکردن کرکره نیز توصیه می شود. البته ممکن است همه ی رسیور ها فیوز نداشته باشند.

این فیوز در موتورهای ساید ups دار در زیر مدار کنترل جایی نزدیک به سیم ورودی قرار دارد که به صورت پیچی وصل می شود.

پیشنهاد ویژه: برای خرید لوازم کرکره برقی، حتما بهترین فروشگاه کرکره برقی تهران را انتخاب کنید.

02155449212 و 09122552119

آدرس وب سایت : www.hamtadoor.com

علت خرابی کرکره برقی چیست؟

در اینجا به بررسی مشکلات رایج کرکره برقی که ممکن است برای کرکره برقی شما نیز پیش بیاید می پردازیم، تا درصورت مشاهده خرابی کرکره برقی، بدانید با چه ابزار و وسایل و نیروی کاری می توانید در صدد رفع مشکلات کرکره برقی بر بیایید. مشکلاتی مانند:

  • بالا نرفتن درب کرکره برقی
  • پایین نیامدن کرکره برقی
  • اشکال در بازویی درب اتوماتیک
  • خرابی چشمی یا فتوسل
  • کار نکردن ریموت کرکره برقی
  • باز شدن خود به خود کرکره برقی
  • سروصدای کرکره برقی
  • خرابی تیغه های کرکره برقی
  • درب به حالت نیمه، باز و بسته میشود
  • کرکره برقی هنگام حرکت گیر می کند
  • درب کرکره خیلی آهسته یا خیلی سریع حرکت می کند

بالا نرفتن درب کرکره برقی

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در کرکره برقی به وجود می آید، عدم بالا رفتن، اصطلاحا باز ماندن کرکره برقی و یا بسته نشدن کرکره برقی می باشد. یکی از مشکلاتی که بسیار وقت گیر و اعصاب خرد کن است این است که وقتی برای خارج شدن عجله دارید ولی درب کرکره برقی باز نمیشود. متاسفانه دلیل اصلی علت بالا نرفتن کرکره برقی خراب شدن موتور کرکره برقی است. اگر موتور خراب شده باشد عملکرد کلی کرکره برقی با مشکل رو به رو میشود و نمیتواند وظیفه اصلی خود را که باز و بسته شدن است انجام دهد. دلیل دیگر بالا نرفتن کرکره برقی خراب شدن پیچ فنر کرکره برقی است.

اگر این قطعه خراب شده باشد حتی اگر موتور هم سالم باشد باز هم موتور قدرت کافی برای بالا کشیدن کرکره را نخواهد داشت. برای رفع این مشکل حتما با متخصص ترین تعمیر کرکره برقی تماس بگیرید.

علت وقوع این مشکل، 3 دلیل می تواند داشته باشد :

  • اشکال در اتصال کرکره برقی به برق
  • خرابی ریموت کنترل
  • خرابی موتور کرکره برقی
  •  

اشکال در اتصال کرکره برقی به برق

ممکن است اتصالات سیم های برق یا فیوز برق کرکره، دچار اختلال شده باشد. برای رفع این مشکل بهتر است ابتدا از صحت اتصال به برق در کرکره برقی اطمینان حاصل کنید.

خرابی ریموت کنترل

احتمال خرابی در ریموت کنترل کرکره اتوماتیک نیز وجود دارد. در  صورت خرابی یا اتمام باتری ریموت کنترل کرکره برقی، چراغ ریموت کنترل کمرنگ یا خاموش می شود

خرابی موتور کرکره برقی

یک دیگر از دلایل بروز اختلال در عملکرد صحیح کرکره، خرابی موتور کرکره برقی می باشد. همان طور که میدانید موتور کرکره برقی نقش اساسی در بالا و پایین بردن تیغه های کرکره برقی دارد و اگر این قطعه اساسی و حساس خراب شود کل روند کار کرکره برقی با مشکل رو به رو میشود.

 تعمیر انواع موتور کرکره برقی تخصص ویژه هکماران ما در فروشگاه همتا است. شما میتوانید برای تعمیر موتور توبولار و ساید کرکره برقی با متخصصین ما تماس بگیرید. ما متخصص نصب و راه اندازی کرکره برقی هستیم.

برای کسب اطلاعات در مورد مشخصات فنی موتور کرکره برقی همین حالا با ما تماس بگیرید.

پایین نیامدن کرکره برقی

علت پایین نیامدن کرکره برقی دلایل مختلفی دارد. بیشترین دلیلی که در زمان تعمیر کرکره برقی مشتریان با آن مواجه هستیم مشکل در جریان برقی در کرکره برقی است که باعث میشود کرکره برقی پایین نیاید. برای رفع مشکل پایین نیامدن کرکره برقی شما باید اتصالات و سیم های برق کرکره برقی را بررسی کرده و اشکالات فنی ایجاد شده در اتصالات را برطرف کنید. بهتر است برای رفع این مشکل هرگز خودتان دست به کار نشوید و این کار را به افراد حرفه ای و متخصص بسپارید.

درب کرکره خیلی آهسته یا خیلی سریع حرکت می کند

در صورتی که درب کرکره بسیار کند حرکت کند مشکل مربوط به فنر است. البته در این شرایط ممکن است عوامل دیگری علت خرابی کرکره برقی باشند اما اغلب مشکل از فنر آسیب دیده است و باید تعمیر شود. حرکت سریع کرکره­ها نیز می­تواند به دلیل پارگی فنر باشد. در این شرایط باید فنر تعویض شود تا مشکل حرکت کرکره ها رفع شود.

کار نکردن ریموت کرکره برقی

 یکی از رایج ترین مشکلات کرکره برقی که مشتریتن ما بسیار از آن گله میکنند کار نکردن ریموت کرکره برقی است.دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد ولی بهترین کاری که شما باید برای پیشگیری از این موضوع انجام دهید این است که ریموت کرکره برقی را از یک برند معتبر خریداری کنید.

درصورتی که ریموت خراب شده باشد سیگنال برای باز و بسته شدن به کرکره برقی ارسال نمیشود. علت کار نکردن ریموت کرکره برقی میتواند به دلایل ضربه خوردن ، افتادن ، تمام شدن باتری ، ورود آب به داخل ریموت و خراب شدن آنتن ریموت باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره انواع باتری کرکره برقی و روش های تعمیر باطری کرکره برقی میتوانید به صفحه باطری کرکره برقی مراجعه کنید.

در صورتی که باتری تمام شده باشد شما میتوانید به راحتی با تعویض باتری این مشکل را برطرف کنید اما اگر آنتن خراب شده باشد نیاز است از یک مرکز معتبر کمک بگیرید.

کارشناسان ما آمادگی ارائه خدمات در 24 ساعت شبانه روز به شما عزیزان هستند. اگر ریموت شما ست نشده و بلد نیستید چطور این کار انجام دهید میتوانید مقاله ست كردن ريموت كركره برقی مطالعه کنید

باز شدن خود به خود کرکره برقی

یکی دیگر از مشکلاتی که در تعداد کمی از کرکره برقی ها با آن ها مواجه بودیم باز شدن خود به خود کرکره برقی بود. این مشکل میتواند امنیت ساختمان را به خطر بیندازد و جلوی ورود افراد متفرقه به ساختمان را نگیرد. برای رفع این مشکل نادر میتوانید از تجربه همکاران ما بهره مند شوید. چون دلیل بروز این مشکل گسترده است باید توسط متخصص مورد بررسی قرار بگیرد و نمیتوان یک دلیل کلی برای این مشکل برشمرد.

اشکال در بازویی درب اتوماتیک

 گاهی اوقات پیش می آید، که درب کرکره برقی، نه باز می شود، نه بسته می شود. در این مواقع اشکال از جک های بازویی می باشد، که نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند. تعمیر بازویی بسیار تخصصی است و یادتان باشد که این کار را به کارشناسا خبره بسپارید زیرا امکان دارد کرکره برقی شما در قطعات دیگر با مشکل رو به رو شود و هزینه تعمیر بیشتری روی دست شما بگذارد.

خرابی چشمی یا فتوسل

اگر همه موارد ذکر شده را چک کردید ولی درب کرکره برقی باز می شد ولی بسته نمی شد، اشکال از ارتباط چشمی های کرکره برقی می باشد، که قطع شده و نمی گذارد درب کرکره برقی بسته شود.

در صورت ایراد در چشمی کرکره برقی، ممکن است چیزی مانع رسیدن پرتو مادون قرمز  به گیرنده شود و باعث بروز اختلال گردد. برای رفع این مشکل باید از تمیز بودن چشمی مطمئن شوید. همچنین عدم تراز بودن چشمی نیز سبب اختلال در کارکرد صحیح آن می شود.

از آنجا که نسل جدید کرکره ها، کرکرهای هوشمند هستند، در بعضی از موارد هم امکان دارد چشمی درب کرکره اتوماتیک، در مسیر مستقیم تابش نور خورشید قرار گرفته باشد، و چون نور خورشید خود اشعه تولید می کند، باعث بروز اختلال در کار چشمی می شود. معمولا این مورد در تابستان بیشتر به چشم می خورد، که با قرار دادن سایبان برای چشمی قابل حل است.

اگر با نکات ذکر شده چشمی به درستی کار نکرد، چشمی کرکره برقی شما دچار مشکلات جدی تری شده که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

سروصدای کرکره برقی

سروصدای بیش از حد کرکره برقی، یکی از مشکلاتی است که نه تنها باعث اذیت شما، بلکه موحب آزار و اذیت همسایگانتان نیز می شود. علت صدای ناجور کرکره قطعا به مراحل نصب کرکره برقی مربوط است. درصورت شنیدن صدا های اضافی و آزار دهنده از کرکره برقی، باید این قسمت ها را بررسی کنید :

  • آهن کشی کرکره برقی
  • صفحه پلیت کرکره برقی
  • ریل کرکره برقی

برای کسب آگاهی بیشتر در مورد مراحل نصب کرکره برقی می توانید مقاله آموزش تصویری نصب کرکره برقی را مشاهده کنید. در این بخش سعی کردیم به چند مشکل از مشکلات رایج کرکره برقی که ممکن است برای کرکره برقی شما به وجود آید اشاره کنیم.  طی سال ها تجربه در زمینه خدمات کرکره برقی ما اکثرا  با این مشکلات مواجه شدیم.

جهت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر در زمینه نصب کرکره برقی، قیمت کرکره برقی، انواع کرکره برقی، قطعات کرکره برقی، سرویس کرکره برقی، تعمیر کرکره برقی و سایر خدمات مربوطه، با تیم مشاور ما تماس بگیرید.

خرابی تیغه های کرکره برقی

گاهی ممکن است تیغه های کرکره برقی دچار مشکل شده و عملکرد درب را با اختلال مواجه نماید. معمولا این مشکل به علت وارد شدن ضربات سنگین به تیغه ها به وجود می آید و این تیغه ها را جا به جا می نمایند. تعمیرکار متخصص می تواند این تیغه ها را تعمیر یا تعویض نموده و عملکرد درب را بهبود بخشد.

درب به حالت نیمه، باز و بسته می شود

این مشکل در کرکره پارکینگ­ها و مغازه­ها رایج است. کرکره برقی دارای انواع مختلفی هستند. در بسیاری از مراکز تجاری از نوع خودکار این نوع کرکره­ها استفاده می­شود که از طریق سنسور فعال می­شوند.

گاهی اوقات علت خرابی کرکره برقی ناشی از عملکرد نادرست سنسورها است. وقتی سنسورها در جای درستی نصب نشوند درب نیمه باز می­ماند. سنسورها برای اینکه عملکرد صحیحی داشته باشند باید در مکان مناسبی نصب شوند و در یک راستا قرار بگیرند. در صورتی که کرکره مغازه شما در حالت نیمه باز باقی می­ماند و حرکت نمی­کند اطمینان حاصل کنید که سنسورها در مکان مناسبی قرار گرفته­اند و بطور صحیح نصب شده­اند.

البته گاهی اوقات کثیف بودن سنسور چشمی نیز می­تواند باعث ایجاد مشکل شود. بنابراین ابتدا گرد و غبار روی چشمی را تمیز کنید و سپس عملکرد کرکره را دوباره بررسی کنید.

کرکره برقی هنگام حرکت گیر می کند

گاهی اوقات درب کرکره گیر کرده یا حرکت نمی­کند. در چنین شرایطی حرکت درب نیاز به نیروی دست دارد. روغن کاری می­تواند مشکل عدم حرکت را حل کند و حتی سر و صدای ناشی از حرکت درب را کاهش دهد. البته برخی روان کننده­ ها نیز در بازار وجود دارند که می­توانند مشکل حرکت ناهموار کرکره­ ها را رفع کنند.

عیب یابی کرکره برقی
عیب یابی کرکره برقی

عیب یابی کرکره برقی

بسیاری از افراد هنگام خرابی کرکره برقی تمایل دارند با سرویس کار تماس بگیرند و مشکل را رفع کنند. در حالیکه گاهی اوقات ممکن است زمان کافی نداشته باشید. در چنین مواقعی باید دست به کار شوید و شروع به عیب یابی کرکره برقی کنید. در ادامه متداول ترین دلایل خرابی کرکره برقی را بررسی خواهیم کرد.

شما می توانید با استفاده از اطلاعات این مقاله علت خرابی کرکره برقی را شناسایی کنید و در بسیاری از مواقع خودتان آن را رفع کنید. البته در مواردی که دلیل خرابی کرکره ناشی از آسیب قطعات باشد لازم است حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا آن ها در اسرع وقت نسبت به تعمیر یا تعویض قطعات اقدام کنند.

از آنجایی که کرکره برقی ایمنی ساختمان را تامین می کند عملکرد آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین بسیار مهم است که در صورت خرابی کرکره برقی نسبت به تعمیر به موقع آن اقدام کنید. خرابی این کرکره ها ممکن است از عوامل مختلفی نشات بگیرد . برای عیب یابی کرکره برقی لازم است دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

دستور العمل عیب یابی کرکره برقی

  • از روشن بودن موتور کرکره برقی اطمینان حاصل کنید
  • اتصالات و برق کشی را بررسی کنید
  • گرم شدن بیش از حد موتور
  • از سالم بودن ریموت کنترل اطمینان حاصل کنید
  • مسیر حرکت کرکره برقی را از نظر وجود مانع بررسی کنید
  • ساییدگی و پارگی تیغه کرکره برقی
  • از سالم بودن سنسور چشمی اطمینان حاصل کنید
  • اشتباهات کددهی را بررسی کنید
  • ممکن است شفت کرکره برقی آسیب دیده باشد
  • ممکن است جک های بازویی دچار مشکل شده باشند

از روشن بودن موتور کرکره برقی اطمینان حاصل کنید

از روشن بودن موتور کرکره برقی اطمینان حاصل کنید. در برخی موارد ممکن است علت مشکل کرکره برقی “Shutter Problems” و روشن نشدن آن ناشی از خاموش بودن موتور باشد. بنابراین در قدم اول موتور و منبع تغذیه را چک کنید و سپس اقدام به فعال کردن کرکره از طریق ریموت کنید. در صورتی که موتور روشن است اما بازهم کرکره فعال نمی­شود لازم است با کارشناسان آتی در تماس بگیرید و از آن­ها برای تعمیر موتور کرکره برقی کمک دریافت کنید.

علاوه بر این ممکن است با گذشت زمان موتور کرکره برقی ضعیف شده و یا شفت موتور خشک شده باشد. در این گونه موارد باید موتور را باز نموده و به دوسر آن روغن یا گریس بزنید و سپس آن را در جای خود قرار دهید. در حالت دیگر نیز ممکن است علت بالا نیامدن کرکره برقی، خشک شدن مسیر ریل، رفت و برگشت تیغه­ها باشد. در این گونه موارد باید مسیر ریل و حرکت تیغه­ها را به طور کامل پاک نموده و به وسیله یک برس تمیز مقداری روغن درون محفظه ریل بمالید. پس از آن خواهید دید که کرکره برقی به راحتی بالا و پایین می‌شود. به عبارت دیگر تمیز و روان بودن مسیر حرکت تیغه‌ها، یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در نحوه عملکرد صحیح و مناسب کرکره برقی است.

اتصالات و برق کشی را بررسی کنید

اتصالات و برق کشی را بررسی کنید. در بسیاری از مواقع دلیل کار نکردن کرکره برقی ناشی از مشکل در اتصالات برق است. گاهی ممکن است فیوز برق پریده باشد یا جریان برق قطع شده باشد. و یا حتی ممکن است برخی اتصالات شل شده باشند. بنابراین لازم است برای راه انداختن کرکره اطمینان حاصل کنید که مشکلی در اتصال به برق وجود ندارد.

از آن جایی که کار با وسایل برقی و سیستم برق نیازمند رعایت اصول ایمنی است، حتماً از دستکش و لباس عایق استفاده کنید. بعضاً مشاهده شده که افراد با ناآگاهی و عدم رعایت اصول ایمنی دچار برق گرفتگی شده‌اند. در این راستا قبل از هر کاری با یک فازمتر ریل‌ها، تیغه‌ها و دیگر اجزای کرکره برقی را بررسی کنید، تا از بروز حوادث غیرمترقبه از این قبیل جلوگیری به عمل آید. پس از آن به راحتی می‌توانید با بررسی سیم‌ کشی‌ها و برق متصل شده به موتور از صحت اتصالات و برق کشی کرکره برقی مطمئن شوید. در صورت عدم آگاهی از نحوه کار با وسایل و تجهیزات برقی، حتماً از برق کاران و تکنسین‌های مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

گرم شدن بیش از حد موتور

ممکن است مشکل به دلیل گرم شدن بیش از حد موتور باشد. گاهی اوقات استفاده مکرر و پی در پی از درب­ها باعث داغ شدن موتور می­شود. وقتی موتور کرکره بیش از حد گرم شود ممکن است از کار بیفتد. در صورتی که علت خراب شدن کرکره برقی ناشی از گرم شدن بیش از حد موتور باشد لازم است موتور را خاموش کنید. اجازه دهید موتور چند دقیقه استراحت کند و خنک شود. بعد از خنک شدن موتور دوباره عملکرد درب را بررسی کنید. اگر بازهم مشکل حل نشد عیب یابی را ادامه دهید و سایر گزینه­ ها را بررسی کنید.

البته ممکن است به دلیل گرم شدن موتور کرکره برقی، یکی از قطعات درون موتور دچار مشکل شده و این امر مانع از حرکت و چرخش موتور شود. به عنوان مثال ذوب شدن یکی از قطعات موتور و چسبیدن آن به دیگر اجزای موتور از عوامل عمده خراب شدن موتور و اصلی‌ترین علت بالا نیامدن کرکره برقی است. از آن جایی که موتور کرکره برقی به لحاظ قیمت از دیگر اجزای گران­تر است و یکی از اجزای اصلی و مهم کرکره برقی محسوب می‌شود؛ در صورت بروز این قبیل مشکلات حتماً از افراد متخصص و برق کاران با تجربه استفاده کنید. زیرا عدم آگاهی شما نه تنها مشکل به وجود آمده را برطرف نمی‌کند، بلکه ممکن است صدمه بیشتری به کرکره برقی و دیگر اجزای آن وارد شود.

از سالم بودن ریموت کنترل اطمینان حاصل کنید

از سالم بودن ریموت کنترل اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات ممکن است علت خراب شدن کرکره برقی ناشی از وجود مشکل در ریموت کنترل آن باشد. ریموت کنترل دستور باز و بسته شدن کرکره را صادر می­کند و عامل اصلی فعال شدن درب است. علت کار نکردن ریموت کرکره برقی می تواند ضرب دیدگی و آب خوردگی باشد و ریموت کرکره به برخی عوامل دیگر حساس است و ممکن است دچار آسیب شود. در صورتی که متوجه شدید ریموت کار نمی­ کند ابتدا باتری آن را تعویض کنید و دوباره امتحان کنید. در صورتی که با تعویض باتری مشکل حل نشد لازم است ریموت تعویض شود. برای تعویض ریموت می­توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کنید و نسبت به تعویض ریموت اقدام کنید.

به عبارت دیگر می‌توان گفت رابط بین موتور و تیغه‌ها به منظور بالا و پایین شدن کرکره برقی، ریموت است. به همین دلیل باید در حفظ و نگهداری از این قطعه اساسی نهایت دقت را به خرج دهید. گاهی اوقات ممکن است با فشردن یکی از کلیدهای ریموت، کلید گیر کرده و بالا نیاید. این امر سبب شده تا دیگر کلیدها نیز کار نکنند. از این رو قبل از اینکه دست به هر کاری بزنید، به صورت چشمی و از لحاظ ظاهری ریموت را بررسی نموده و پس از آن در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

نکته: برای باز کردن درب کرکره برقی بدون ریموت می توان از دسته هندلی و یا زنجیر خلاص کن کرکره برقی استفاده کنید.

مسیر حرکت کرکره برقی را از نظر وجود مانع بررسی کنید

مسیر حرکت کرکره برقی را از نظر وجود مانع بررسی کنید. گاهی اوقات ممکن است موانعی باعث گیر کردن کرکره ­ها شود و عملکرد کرکره را با مشکل مواجه سازد. برای عیب یابی این مشکل ابتدا اتصال برق را خاموش کنید و مسیر کرکره را از نظر وجود موانع بازرسی کنید. در صورتی که مانعی پیدا کردید آن را از میان بردارید و مسیر حرکت کرکره را کاملا پاکسازی کنید. سپس موتور را روشن کنید و عملکرد کرکره را بررسی کنید.

نکته قابل توجه این که در بعضی از موتورهای مصرفی کرکره برقی قدرت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند. علاوه بر این وزن و حالت قرارگیری تیغه‌ها در ریل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در بعضی موارد مانع به وجود آمده به‌اندازه‌ای نیست که بتواند مانع از حرکت تیغه‌ها شود. بدین صورت که با روشن شدن موتور، تیغه‌ها به حرکت درمی‌آیند و هم‌زمان با برخورد به مانع، تیغه‌ها از ریل خارج شده و موجب از هم گسیختگی کرکره برقی می‌شود. بعضی از تعمیرکاران این علت بالا نیامدن کرکره برقی، را پارگی تیغه‌ها می‌نامند. بدین جهت که تیغه‌های کرکره برقی از هم جدا شده و با توجه به تغییر حالت تیغه‌ها، امکان استفاده مجدد از آنها وجود ندارد.

ساییدگی و پارگی تیغه کرکره برقی

ساییدگی و پارگی تیغه کرکره برقی نیز می­تواند باعث خرابی آن شود. گاهی اوقات علت خرابی کرکره اتوماتیک خراب شدن پرده­ های کرکره است. در مواردی که استفاده روزانه از کرکره برقی زیاد است ممکن است کرکره دچار فرسودگی شود و فرورفتگی ­ها و برآمدگی هایی روی آن ایجاد شود. این فرسودگی می­تواند عملکرد موتور را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین در چنین مواقعی لازم است پرده های کرکره تعمیر شوند.

از سالم بودن سنسور چشمی اطمینان حاصل کنید

از سالم بودن سنسور چشمی اطمینان حاصل کنید. کرکره برقی از طریق یک چشمی سیگنال­ های ریموت را دریافت می­کند و از این طریق فعال می شود. در صورتی که هنگام کارکردن با ریموت متوجه شدید دکمه ­ها کار نمی کنند و کرکره حرکت نمی کند حتما چشمی را بررسی کنید. آسیب رسیدن به چشمی و یا حتی کثیف بودن آن می تواند باعث عملکرد نادرست کرکره شود. بنابراین چشمی را ابتدا تمیز کنید و دوباره ریموت را فعال کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد باید نسبت به تعمیر چشمی اقدام کنید.

اشتباهات کددهی را بررسی کنید

ممکن است اشتباهاتی در کدها رخ داده باشد. اغلب کرکره های برقی دارای کد عملیاتی هستند. گاهی اوقات علت خرابی ناشی از تداخل کدها است. برای مثال ممکن است هنگام کار با ریموت کرکره برقی ، کرکره شما با کد همسایه تان تداخل پیدا کند و باعث شود کرکره برقی نتواند عملکرد صحیحی داشته باشد. در چنین شرایطی می توانید با کارشناسان آتی در تماس بگیرید و مشکل را برطرف کنید.

ممکن است شفت کرکره برقی آسیب دیده باشد

ممکن است شفت کرکره برقی آسیب دیده باشد. شفت یکی از قطعات اصلی و بسیار مهم در کرکره برقی است که در صورت خراب شدن می تواند عملکرد کرکره را با مشکل مواجه سازد. شفت، رول های کرکره را نگهداری می کند و مقاومت بالایی دارد. اما در صورتی که شفت دچار خرابی شود ممکن است درب باز و بسته نشود و کرکره گیر کند. در این شرایط باید با کمک کارشناسان اقدام به تعمیر شفت نمایید.

ممکن است جک های بازویی دچار مشکل شده باشند

ممکن است جک های بازویی دچار مشکل شده باشند. گاهی اوقات علت خرابی کرکره برقی ناشی از خراب شدن جک ها است. وقتی جک های بازویی مشکل پیدا کنند درب باز و بسته نمی شود و هیچ حرکتی نمی کند. برای این مشکل باید از کارشناسان کمک دریافت کنید و جک ها را تعمیر کنید.

هزینه تعمیر کرکره برقی

یکی از سؤالاتی که بعد از تشخیص وجود مشکل در کرکره مطرح می‌شود در خصوص هزینه‎‌های تعمیر آن می‎‌باشد. هزینه تعمیر بسته به قطعه معیوب و میزان خرابی و نیز تخصص و مهارت تعمیرکار متفاوت می‎‌باشد. اما مسئله بسیار مهمی که در خصوص این امر وجود دارد این است که حتماً تعمیرکار مورد نظر خود را از مراکز معتبر و یا بعد از اطمینان از تخصص آن‎‌ها و پرس و جو و به کارگیری تجربه دیگران انتخاب کنید تا دچار دوباره کاری و پرداخت هزینه بیشتر برای تعمیر یک قطعه نشوید.

تکنسین با تجربه ما برای حل مشکلات فوق و نیز سایر مشکلاتی که در حوزه تعمیر کرکره برقی ممکن است وجود داشته باشد در خدمت شما عزیزان می‎‌باشد. تکنسین و تعمیرکاران مشغول شرکت معتبر ما، در تمامی دوره‎‌های آموزشی لازم در خصوص تعمیر این درب‌ها را گذرانده و با مهارت به تعمیر این درب‌‎ها می‎‌پردازند. جهت ارتباط با این شرکت و بررسی مشکلات کرکره برقی خود می‌توانید به ما تماس بگیرید.

02155449212 و 09122552119

آدرس وب سایت : www.hamtadoor.com

منابع:

منبع:  فیوز کرکره برقی کجاست؟

منبع: علت بالا نرفتن کرکره برقی

منبع: پیچ فنر کرکره برقی

منبع: خرابی ریموت کرکره برقی

منبع: بهترین مارک کرکره برقی

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>