قیمت راهبند دست دوم در شیراز

قیمت راهبند دست دوم در شیراز

اگر به دنبال قیمت راهبند دست دوم در   شیراز هستید، حتما بهترین مرکز فروش راهبند پارکینگی و نگهبانی را انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در این خصوص کاملا توضیح داده شود.

پیشنهاد ویژه: برای استعلام قیمت به روز راهبند پارکینگ و دریافت مشاوره رایگان همین حالا با فروشگاه همتا تماس بگیرید. 02155449212 و 09122552119

راهبند چیست

راهبند سازه­ای است که برای کنترل ورود و خروج خودرو و انواع وسایل نقلیه از آن استفاده می­شود، در طول حرکت اگر ابتدای درب ورود  راهبندی وجود نداشته باشد، افراد می­توانند به راحتی و بودن نیاز به داشتن مجوز و بررسی وارد مکان مورد نظر شوند، در بعضی از موارد هم راهبند ها صرفا برای کنترل سرعت نصب می­شوند و با نزدیک شدن وسیله نقلیه به صورت خودکار باز می­شوند، اما در بیشتر موارد استفاده از راهبند­ها جنبه­ی ایمنی دارند و در ورودی مکان­هایی که اجازه ورود برای همگان وجود ندارد نظیر: بیمارستان­ها، ترمینال، مراکز خرید، مجتمع­های علمی- آموزشی مثل دانشگاه­ها مورد استفاده قرار می­گیرند، هم چنین به صورت موقت هم در ایست بازرسی­ها، برای وارسی افراد و کنترل نصب می­شوند که در این مواقع مجوز وارسی خودروها وجود دارد.

پیشنهاد ویژه: علاوه بر خرید راهبند نگهبانی و پارکینگی می توانید قیمت جک درب پارکینگ را نیز از ما استعلام بگیرید. 02155449212 و 09122552119

انواع راهبند

راهبند­ها در مدل­های مختلف تولید و مورد مصرف قرار می­گیرند؛ به طور کلی می­توان آنها را از سه جهت تقسیم بندی کرد.

از نظر نیروی محرکه، که به دو نوع زیر تقسیم می شوند :

  • دستی
  • اتوماتیک

از نظر سیستم محرک راهبندها از نظر مکانیزم عملکرد موتور تامین نیرو به دو دسته راهبندهای الکترومکانیک و هیدرولیک تقسیم می­شوند.

  • راهبندهای الکترومکانیک
  • راهبند هیدرولیک

از نظر شکل ظاهری راهبند­ها برحسب شکل ظاهری  و کارکرد بوم هم به انواع زیر تقسیم می­شوند.

  • راهبند اتوماتیک میله­ای
  • راهبند ستونی
  • راهبند صفحه ­ای
  • راهبند بازویی
  • راهبند اهرمی
  • راهبند زنجیری
  • راهبند کشویی
  • راهبند فنس دار
  • راهبند نیزه­ای
  • تلسکوپی

راهبند دستی

برای باز و بسته شدن نیاز به نیروی انسانی ندارند و با استفاده از خلاص کن کار می­کنند

راهبند اتوماتیک

با استفاده از نیروی موتور و به صورت اتوماتیک، بدون نیاز به نیروی انسانی باز و بسته می­شوند

راهبند الکترومکانیک

مکانیزم عملکردی این نوع از راهبند با توجه به موتور الکتریکی که در آن بکار رفته است به این شکل است که نیروی خروجی موتور وارد جعبه دنده می­شود و در این قسمت بر اساس نیروی وارد شده از طرف موتور، میزان قدرت و سرعت شفت متحرک تنظیم می­شود، بعد از تنظیم سرعت شفت نیروی خروجی از مرکز دوران میله توسط سوراخ دندار که بر روی گیربکس قرار دارد به میله راهبند می­رسد و میله حرکت می­کند.

راهبند هیدرولیک

موتور تعبیه شده در این نوع از راهبندها موتور الکتروهیدرولیک است. زمانی که موتور روشن می­شود، روغن با  فشار زیاد به وسیله پمپ روغن از مخزن تخلیه وارد سیلندر هیدرولیک می­شود. با هر بار ورود و خروج روغن، پیستون به سمت بالا و پایین می­رود. حرکت پیستون به سمت بالا و پایین به وسیله رابط میان میله راهبند و پیستون که همان شفت خروجی است به راهبند منتقل می­شود و نیروی لازم جهت حرکت میله تامین می­شود.

سیستم­های هیدرولیک برای مکان­هایی که میزان تردد زیاد است، مناسب تر از سیستم مکانیکی است.

راهبند فنس دار

راهبندهای فنس دار نسبت به راهبندهای دیگر ویژگی­های منحصر به فردی دارند، از جمله اینکه مانع ورود هر گونه انسان و حیوانی می­شوند.

راهبند کشویی

این نوع راهبند به وسیله­ی سیستم شانه دنده­ای کار می­کند.

راهبند زنجیری

راهبندهای زنجیری برای محیط­هایی که عرض بالایی دارند مناسب است، زیرا طول راهبند از 6 تا 16 متر قابل افزایش است. هم چنین جایگزین مناسبی برای راهبندهای اهرمی و میله­ای است برای محیط­هایی که فضایی برای بالا رفتن تیرک وجود ندارد.

راهبند اهرمی

راهبندهای اهرمی با مدار­های الکترونیکی بسیار سازگار است و به صورت خودکار می­تواند کنترل تردد را برعهده بگیرد.

راهبند بازویی

راهبندهای بازویی بیشترین مصرف را برای نظم دهی و کنترل عبور و مرور دارند زیرا ضریب امنیتی بالایی ندارند.

راهبند صفحه ­ای

این نوع راهبند شامل یک صفحه­ی فولادی ضخیم محکم است که در زمانی که نیاز به مسدود شدن مسیر باشد، این صفحه به وسیله یک سیستم محرک به سمت بالا حرکت می­کند و مقاومت بالایی در برابر برخوردهای شدید دارد. از راهبند صفحه­ای در ورودی مراکز سیاسی، امنیتی و برای عملیات­های تروریستی استفاده می­شود.

راهبند ستونی

نوع کارکرد این نوع راهبند به این شکل است که فنداسیون بولارد درون زمین قرار می­گیرد و هنگامی که نیاز است مسیر باز باشد، استوانه­ها به طور کامل در داخل زمین فرو می­روند و هنگامی که باید مسیر عبور بسته باشد، ستون­ها به سمت بالا آمده و مانع تردد می­شوند. راهبندهای ستونی در دو مدل معمولی و ضد تروریست مورد استفاده قرار می­گیرند؛ در مدل معمولی مقاومت ستون­ها کمتر از مدل ضد تروریست است.

مدل ضد تروریست ضخیم تر و با فنداسیون مستحکم تر ضربه وارد شده از ماشین های سنگین با سرعت 60 تا 80 کیلومتر را تحمل می­کند و برای مکان­های امنیتی مثل سفارتخانه­ها و مراکز نظامی به شدت مورد استفاده قرار می­گیرد.

راهبند اتوماتیک میله­ای

این نوع راهبند تشکیل شده از یک میله متحرک و یک سیستم محرک است که به وسیله مدار فرمان الکتریکی کنترل می­شود. این نوع راهبند در ورودی پارکینگ­ها، مراکز دولتی و شرکت­ها استفاده می­شود.

راه بند تلسکوپی

نوعی راهبند اهرمی هستند که برخی از کمپانی های سازنده برای تغییر در اندازه بوم شان استفاده می کنند. این ویژگی باعث می شود از یک نوع راهبند با کیفیت متوسط برای طیف وسیعی از اماکن در عرض های مختلف استفاده نمود. به طور مثال شرکت های زیادی هستند که راهبند بازویی تلسکوپی در اندازه 4 تا 6 متر تولید نموده اند تا بتوان از آن در اکثر ورودی ها استفاده نمود. نمونه ای از این محصولات را شرکت بتا و سیماران تولید نموده اند.

راهبند تاشو

اگر در مکانهای مسقف مثل پارکینگهای طبقاتی یا ورودی مجتمع های تجاری بخواهیم از راهبند بازویی استفاده کنیم، با مشکل ارتفاع بوم مواجه خواهیم شد. به این معنی که سقف پارکینگ امکان باز شدن یا بالا رفتن بوم را نخواهد داد. کمپانی های سازنده برای این اماکن نوع بازویی طراحی کرده اند که با بالا رفتن تیرک، بوم از وسط تا شده و می تواند در زاویه 90 درجه ای در زیر سقف قرار بگیرد و یا 180 درجه بچرخد و در کنار بدنه دستگاه قرار بگیرد.

مکانیزم عملکرد راهبند اتوماتیک

راهبند های برقی به طور کلی دارای دو نوع مکانیزم عملکردی الکترو مکانیک و الکترو هیدرولیک هستند. این مکانیزم عملکرد از موتور به کار رفته در راه بند نشات می‌گیرد.

موتور و توان موتور راهبند

راهبند های الکترو هیدرولیک با استفاده از فشار روغن کار می‌کنند و به همین دلیل قدرت بالاتری نسبت به دیگرد موتور ها دارند و به همان اندازه قیمت بیشتری هم دارند. این سیستم های کنترل تردد برقی به جهت جریان روغن در اجزا سازنده دستگاه نیاز به سرویس های دوره‌ای منظم دارد.

راهبند های الکترومکانیک برخلاف دیگر راه بند ها به هیچ گونه مایعی نیاز ندارند و با استفاده از نیروی جک و اهرم و هچنین گیبرکس کار می‌کنند.

توان موتور راهبند اتوماتیک

مورد دیگر که به شدت مهم است توان موتور است. راهبند های مختلفی با توان های موتور مختلف در بازار موجود است که متاسفانه هنگام خرید راهبند برقی اتوماتیک توجهی به آن نمی‌شود.

در بازار ایران توان موتور ها از 70 وات شروع می‌شود و تا 750 وات ادامه دارد؛ همه این دستگاه ها تحت عنوان راهبند در بازار فروخته می‌شود.

متاسفانه راه بند های برقی چینی با توان موتور زیر 100 وات در بازار ایران رایج هستند و قابلیت تردد بسیار پایینی دارند. در صورتی که در هنگام خرید راهبند به این توان موتور آن توجه نشود در مدت کوتاهی این دستگاه کنترل تردد نیاز به تعمیر خواهد داشت و چه بسا مجبور به تعویض آن شوید.

اجزای اصلی تشکیل دهنده راهبند

  • مرکز کنترل
  • سیستم محرک
  •  

مرکز کنترل

مرکز کنترل قسمت بسیار مهمی در اتوماتیک کردن راهبند محسوب می­شود.

سیستم محرک

تامین کننده نیرو جهت باز و بسته شدن راهبند.

بوم یا میله راهبند

سازه­ی اصلی راهبند که مانع عبور و مرور می­شود.

فنر تعادل

وظیفه برقراری تعادل در بوم راهبند را برعهده دارد؛ راهبندها معمولا دارای دو فنر تعادل هستند که حتما باید تنظیم شوند.

میکروسوئیچ راهبند

وظیفه­ تعیین محل توقف بازو­های راهبند را دارد و به دو صورت مکانیکی و مغناطیسی ارائه می­شوند.

خرید و نصب یک راهبند با توجه به برندهای مختلف سازه­های تشکیل دهنده­ی آن و تنوع محصول، نیاز به تخصص دارد برای داشتن یک خرید مطمئن ایمن سیتی با کادری مجرب و حرفه­ای بهترین انتخاب است.اگر به دنبال خرید راهبند در   شیراز هستید با ما تماس بگیرید.

راهبند اتوماتیک برقی ایرانی بخریم یا خارجی؟

به احتمال زیاد شما هم در میان انواع مدل ها و برند های راهبند اتوماتیک برقی دچار سردگمی شده اید؛ موضوع آنجایی پیچیده تر می‌شود که بحث راهبند ایرانی، اروپایی و چینی به میان می‌آید. در این بازار پرتلاطم رقابت برند ها هر شرکتی برای فروش بیشتر و در دست گرفتن نبض بازار دست به هر کاری می‌زند؛ از عرضه قیمت کمتر گرفته تا تخریب رقیب. اما واقعا چه راهبند پارکینگی در شرایط حال حاضر می‌تواند بهترین انتخاب برای ما باشد؟

در این مقاله سعی کرده ایم به دور از شانتاژ های تبلیغاتی، واقعیت های بازار را برای شما بازگو کنیم تا با دید بهتر و دقیق تر راهبند مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

انواع برند ها و شرکت ها راهبند

در بازار سیستم های کنترل تردد و از جمله راهبند شرکت ها و برند های مختلفی در حال فعالیت هستند؛ شرکت های تولید کننده راهبند اتوماتیک ایرانی، وارد کننده های راهبند چینی و شرکت هایی که به اسم نمایندگی راهبند های اروپایی در حال فعالیت هستند.

راهبند اروپایی

حتما شما هم نام برند های اروپایی راهبند مانند زومر، نایس، فادینی و… به گوشتان خورده؛ این برند ها از بهترین راهبند های پارکینگ موجود در بازار ایران و جهان هستند ولی با توجه به شرایط تحریم این برند ها به سختی در بازار پیدا می‌شوند و در صورتی هم که بتوانید آن ها را پیدا کنید تحت شرایط خاصی به فروش می‌رسند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه قیمت راهبند بارزانته شوید.

راهبند چینی

راهبند برقی چینی برخلاف راهبند های اروپایی به وفور در بازار یافت می‌شوند. این راهبند ها برای جذب مشتری بیشتر، اغلب از کیفیت کاسته و در نتیجه قیمت راه بند برقی کاهش میابد.

راهبند ایرانی

دیگر شرکت های عرضه کننده راهبند اتوماتیک برقی، شرکت های تولیدکننده راهبند ایرانی هستند که با توجه به شرایط کشور اقدام به طراحی و ساخت راهبند پارکینگ کرده‌اند، این شرکت ها نیز با توجه به استراتژی های فروش و بازاریابی خود محصولات متنوعی تولید می‌کنند، از راه بند های ارزان اقتصادی گرفته تا راهبند های با کیفیت‌تر تردد نامحدود.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه قیمت راهبند سیماران شوید.

در ادامه به عواملی که در کیفیت و انتخاب بهتر یک راهبند اتوماتیک به عنوان یک سیستم کنترل تردد پارکینگ دخیل هستند می‌پردازیم.

قیمت راهبند در شیراز

قیمت راه بند بر اساس نوع عملکرد و میزان کارکرد تعریف می گردد. قیمت انواع هیدرولیکی نسبت به مدل های الکترومکانیک بیشتر است. همچنین تعداد تردد نا محدود نیز می تواند در قیمت راهبند پارکینگ تغییر ایجاد نماید. البته برند و کشور سازنده نیز در قیمت گذاری تاثیر گذار است. به طور مثال برند های ایتالیایی یا آلمانی تولیداتی با قیمت بالا عرضه می کنند. از معروفترین برند های تولید کننده آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بتا سیماران بی اف تی BFT فک نایس فادینی و..

شاید اولین و نهایی ترین عامل خرید یک راهبند اتوماتیک برقی قیمت آن باشد. راه بند های چینی ارزان ترین راهبند های موجود در بازار هستند؛ این دستگاه ها حداقل نیاز های شما از یک سیستم کنترل تردد را فراهم می‌کنند.

برخلاف مدل های چینی، راهبند های اروپایی از قیمت های بسیار بالایی برخوردار هستند؛ قیمت هایی که حداقل 7 برابر راهبند های چینی است.

راهبند های ایرانی نیز از قیمتی بسیار ارزان تا متوسط در بازار موجود هستند.

یک راهبند اتوماتیک می‌تواند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد ولی به همان اندازه نیز باید بهای بیشتری برای خرید آن بپردازیم. با چنین شرایطی باید راهبند های اتوماتیک ایرانی با کیفیت را با نمونه های خارجی از نظر کیفیت و قیمت مقایسه کرد.

همچنین در نوشته دیگری انواع راهبند های اتوماتیک بازویی را از نظر قیمت مقایسه کرده‌ایم که می‌تواند کمک زیادی در انتخاب راهبند مناسب به شما کند. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از انتخاب اشتباه قبل از خرید راهبند نوشته زیر را هم مطالعه کنید:

قیمت راه بند دست دوم در   شیراز

فروش انواع راه بند های دست دوم در دو مدل هیدرولیکی و الکترومکانیکی مونتاژ شده توسط شرکت همتا، تولید کننده انواع سیستم های حفاظتی و امنیتی در   شیراز با ارائه 3 سال گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش و نصب و راه اندازی رایگان.

گارانتی راهبند

راهبند هم مانند دیگر انواع ابزار های حفاظتی دارای مقدار مشخصی گارانتی است. این میزان گارانتی بسته به برند سازنده، عددی متفاوت می باشد. می توان راهبند هایی با گارانتی 1 تا 4 سال از بین برند های ایرانی و خارجی یافت. نکته مهمی که باید در رابطه با این موضوع در نظر داشته باشید این است که شرکت های فروشنده راهبند، ضمانت آن را بر عهده ندارند. بلکه در صورت بروز هر گونه ایراد در روند کارکرد محصول خود، باید با شرکت سازنده و یا وارد کننده آن تماس بگیرید. شماره تماس را می توانید از روی کارت گارانتی خود ببینید.

خدمات پس از فروش راه بند در شیراز

گارانتی و خدمات پس از فروش نیز یکی از کلیدی ترین مواردی هست که در هنگام خرید هر دستگاهی باید به آن توجه کرد و راهبند ها هم از این مسئله استثنا نیستند.

شاید در دید اول خدمات پس از فروش به چشم نیاید ولی مسئله بسیار مهمی است؛ شرکتی که خدمات پس از فروش ارائه می‌کند به این معنا است که تضمین می‌کند در زمان گفته شده در صورتی که برای قطعه ای از راهبند اتوماتیک مشکلی پیش بیاید و نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشد قطعه مورد نظر را تامین کند.

حال در نظر بگیرید راهبندی خدمات پس از فروش مناسبی نداشته باشد و شما آن راه بند اتوماتیک را خریداری کرده اید، پس از 3 سال قطعه‌ای از دستگاه نیاز به تعویض پیدا می‌کند ولی قطعه مورد نظر در بازار وجود ندارد و شرکت فروشنده هم امکان تامین قطعه را نداشته باشد! در چنین شرایطی چه می‌توان کرد؟

در خوشبینانه ترین حالت باید دستگاه را به همان حال رها کرد و منتظر تامین قطعه ماند و اگر نیاز شدید به راهبند برقی باشد باید این دستگاه کنترل تردد خودرو را به طور کلی تعویض کرد.

قبل از خرید راهبند برقی همیشه پیشینه شرکت فروشنده را چک کنید، چه بسیار شرکت هایی هستند که در هنگام فروش راهبند گارانتی طولانی مدت و خدمات پس از فروش تضمین شده را وعده می‌دهند و در هنگام بروز مشکل شانه از کار خالی می‌کنند. یک راهکار ساده برای اطمینان از گارانتی و خدمات پس از فروش یک شرکت این است که با یک پرس و جوی ساده از خریداران قبلی راهبند از این مهم مطلع شد.

فروش راهبند در   شیراز

شرکت  همتا  نمایندگی فروش راهبند های سیماران، بتا، فادینی، بی اف تی، بنینکا و فک را دارا می باشد و قادر است در سریعترین زمان محصولات این شرکتها را به محل اجرا پروژه ارسال نمایید. همانطور که مشخص است در HAMTA انواع محصولات خارجی و ایرانی در دسترس شما هستند و می توانید از میان انواع محصولات ایتالیایی و ایرانی مناسب ترین محصول برای ساختمان خود را انتخاب کنید. شما می توانید با مطالعه و بررسی ویژگی انواع محصولات کنترل تردد در سایت www.HAMTADOOR.com محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و خصوصیات آن را مطالعه کنید. در هر کجای ایران که هستید برای خرید راهبند در تبریز، اصفهان، شیراز یا مازندران با همکاران ما در HAMTA تماس بگیرید تا برای خرید و ارسال محصول شما را راهنمایی کنند.

نصب راهبند در   شیراز

برای نصب محصول باید دو نکته کلی را مد نظر قرار داد. اول آنکه محل نصب دارای شرایط مطلوب باشد و نکته دوم آن که روش آن به درستی انجام شود. به طور مثال برای محل نصب راهبند باید نکات زیر به طور کامل رعایت شود:

  • در نظر گرفتن محل تردد عابر پیاده (محل نصب باید طوری باشد که عابر از پشت راهبند تردد کند نه از سمت نوک تیرک که احتمال برخورد تیرک با عابر به حداقل برسد.)
  • محل نصب باید تا حد امکان به اتاق نگهبانی نزدیک باشد
  • در صورت عبور کابل های هوایی و یا شاخه درخت از فضای بالای دستگاه یا تیرک باید محل نصب تغییر کند و یا موانع برطرف شوند، تا تیرک هنگام عمود شدن با آنها برخورد نکند.
  • محل نصب نباید در محل عبور آب یا باغچه باشد.
  • برای نصب تجهیزات فضای مورد نیاز برای نصب دستگاه و لوازم جانبی بسته به ابعاد کار متفاوت است. بنابراین نصاب ها بهترین راه را انتخاب می کنند.

اتصال راهبند به سیستم های کنترل تردد

راه بند های بسیاری در بازار موجود است که هر یک دارای قابلیت هایی هستند ولی راهبند هایی در زمان حال ارزش خرید دارند که قابلیت اتصال به انواع سیستم های کنترل تردد و کنترل دسترسی را داشته باشند.

سیستم های تگ خوان، پلاک خوان اکسس کنترل ها، لوپ دیتکتور ها و… نمونه هایی از سیستم های کنترل دسترسی هستند.

اگر شما در زمان خرید راهبند به سیستم های کنترل تردد نیازی نداشته باشید تضمینی وجود ندارد که در آینده هم به آن نیاز پیدا نکنید. عواملی مانند افزایش تردد، شرایط جدید مسیر عبوری و… این نیاز را به وجود می‌آورد که سیستم هایی به کمک نگهبان و یا اپراتور راهبند بیایند تا کنترل عبور و مرور با دقت بالاتری انجام شود.

یکی از بزرگترین مشکلات راهبند های برقی قدیمی (به اصلاح تسمه ای) این است که از مدار فرمان بسیار ساده ای استفاده می‌کنند؛ این مدار فرمان بسیار ساده مشکلاتی از قبیل عدم پشتیبانی چشمی ایمنی، سیستم های کنترل دسترسی، سیستم های کنترل تردد مانند تگ خوان و پلاک خوان و… را به همراه دارد.

چرا اتصال راهبند اتوماتیک به سیستم های کنترل تردد مهم است؟

با توجه به افزایش اهمیت کنترل تردد خودرو ها و همچنین نیاز به نظارت و ایمنی بیشتر نیاز است تا راهبند ها قابلیت اتصال به این سیستم ها را داشته باشند. برای مثال فرض کنید بازوی راهبند به طرف بالا حرکت کرده است و مسیر باز است؛ خودرویی حرکت می‌کند و روربه روی راه بند و زیر بازو می‌ایستند، نگهبان به اشتباه دکمه بسته شدن راهبند را می‌زند، در چنینی وضعیتی به علت عدم پشتیبانی راهبند از سیستم های کنترل تردد و به خصوص چشمی ایمنی ناگهان بازو پایین آمده و با خودرو برخورد می‌‎کند و در نتیجه خودرو و بازو آسیب می‌بیند.

نمونه ای دیگر را در نظر بگیرید، به علت افزایش تردد و همچنین اهمیت نظارت بر تردد خودرو ها نیاز است تا به طریقی به هر خودرو دسترسی لازم داده شود یا هویت راننده خودرو تایید شود؛ در چنین شرایطی نیاز است تا راهبند به سیستم های کنترل تردد مانند اکسس کنترل و سیستم تگ خوان متصل شود و در صورتی که راهبند از این قابلیت پشتیبانی کند مجبور به تعویض آن هستید.

پیشنهاد مطالعه: دکمه های ریموت درب پارکینگ

دستگاه ساعت زنی

عملکرد این سیستم به این صورت است که یک نگهبان در ورودی و خروجی پارکینگ قرار می گیرد. در هنگام ورود خودرو یک کارت به سرنشین داده شده و با ثبت زمان ورود، راهبند برای باز کردن مسیر تردد بالا می رود. پس از اینکه صاحب همان خودرو به سمت خروجی می رود، کارت را به نگهبان خروجی داده و پس از محاسبه ساعت توقف و هزینه آن، مبلغ را به مشتری اعلام می نماید. پس از پرداخت هزینه، راهبند بالا رفته و راه خروج باز می گردد.

سیستم های RFID

نکته قابل توجه در مورد انواع Barrier این که می توان آن را به سیستم های کنترل تردد متصل نمود. این تجهیزات می تواند شامل سیستم های کارتخوان پارکینگی و سیستم های تمام اتوماتیک پلاک خوان و یا RFID باشد تا به محض رویت خودرو در فاصله ده متری درب را باز کند، ورود و خروج را ثبت کند و در صورت نیاز هزینه پارک خودرو را محاسبه نماید. عملکرد این سیستم ها به این ترتیب است که با قرارگیری یک تگ بر روی شیشه اتومبیل مجاز و خوانده شدن آن توسط Reader نصب شده در ورودی ساختمان، ورودی برای عبور و مرور باز خواهد شد.

این سیستم قابل استفاده برای انواع ستونی و اهرمی است. از مهمترین مدل های این سیستم کنترل تردد می تواند به سیستم تگ خوان Simpark UHF-101 و تگ خوان تایگر اشاره داشت. همچنین این مجموعه می توانند به سیستم پلاک خوان مجهز گردد که با خواندن پلاک خودرو توسط دوربین مجموعه، مسیر برای تردد باز شود، یکی از این سیستم ها سیستم پلاک خوان پارکینگ مبین است. این سیستم بجز اینکه سهولت در باز و بسته شدن راهبند پارکینگ ایجاد می کند، هزینه خرید ریموت در تعداد بالا را حذف کرده و امکان مدیریت ورود و خروج را فراهم می آورد.

پیشنهاد مطالعه: تغییر کد ریموت درب پارکینگ

سوالات متداول در خصوص راهبند

بهترین راهبندی که می توان انتخاب کرد کدام برند است؟

معمولا محصولاتی با تکنولوژی هیدرولیکی بهترین نوع از راهبندها را از نظر تردد ارائه می دهند. کمپانی فک سالهاست که این نوع راهبند ها را تولید می کند. اگر از نظر تامین بودجه مشکلی وجود ندارد پیشنهاد ما محصولات هیدرولیکی و انواع راهبند ایتالیایی میباشد.

ما به یک راهبند برای محوطه داخلی و با محدودیت ارتفاع نیاز داریم، چه محصولی پیشنهاد می کنید؟

کمپانی های مختلف برای این گونه اماکن محصولی به نام راهبند های تاشو ارائه داده اند. این محصول به گونه ای است که پس از بالا رفتن بوم، تیرک شکسته شده و زاویه 90 یا 180 درجه ای پیدا می کند. برای نمونه می توان راهبند تاشوی نایس ایتالیا را نام برد.

علت اختلاف قیمت انواع مختلف راهبندهای خودرویی چیست؟

علت عمده اختلاف قیمت می تواند میزان تردد روزانه این دستگاه، کمپانی سازنده و تکنولوژی ساخت محصول باشد.

منظور از بوم تلسکوپی چیست؟

بسیاری از کمپانی ها بوم ها را به گونه ای میسازند تا چند متری بتوان به آن اضافه کرد. به طور مثال شرکت سیماران راهبند با بوم تلسکوپی دارد. این بوم 4 متر ثابت دارد و دو متر نیز درون پک وجود دارد که می توان روی آن 4 متر پیچ نمود و اندازه بوم راهبند را به 6 متر افزایش داد.

برای یک ساختمان با تردد 300 مرتبه در روز کدام مدل را انتخاب کنم؟

این میزان تردد از عهده ی راهبند های ارزان قیمت نیز بر می آید. پیشنهاد ما تمامی مدلهای الکترومکانیکی می باشد. اما می توان از راهبند ایرانی ارزان قیمت و یا محصولات چینی به مانند سیماران و بتا نیز استفاده نمود. اما مدلهایی مثل بی اف تی ، ارکا، نایس و .. می تواند گزینه بهتر و گرانقیمت تری باشد.

آیا همه این راه بندها را می توان به دستگاه های کنترل تردد یا کارتخوان متصل کرد؟

جواب مثبت است. تمام راه بندها ورودی خاصی دارند که با تحریک آن بوم باز شده و با تحریک دوباره بوم به پایین می آید تا برای مثال استفاده از سیستم کنترل تردد خودرویی ممکن باشد.

اندازه ورودی مجتمع ما بیش از 10 متر است، چگونه می توان این مقدار را پوشش داد؟

بهترین راه برای پوشش کامل این عرض جاده این است که دو عدد راه بند را روبروی همدیگر نصب کرد و انتهای بوم ها را مماس همدیگر قرار داد. حالا می توانید هر دو راهبند را به وسیله یک ریموت باز کنید و یا اینکه جدا جدا این کار را انجام دهید.

منابع:

منبع: قیمت راهبند دست دوم

پیشنهاد مطالعه:

منبع: قیمت هر متر مربع کرکره برقی

منبع: قیمت هر متر مربع کرکره برقی در تبریز

منبع: قیمت درب کرکره ای پارکینگ دیجیکالا

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>