چگونه در سرچ گوگل باشیم

چگونه در سرچ گوگل باشیم

یکی از راه های کسب درآمد بیشتر با حضور در رتبه های برتر گوگل استفاده از راهکار های سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. اگر میخواهید برترین سئوکاران ایران شما را برای رسیدن به رتبه یک گوگل راهنمایی کنند می توانید به صفحه مشاوره سئو مراجعه کنید و یا از طریق تماس با شماره های 02166919634 الی 7 با همکاران ما در آریا تهران به نشانی سایت www.aryatehran.com ارتباط برقرار کرده و یا برای جلسه حضوری و یا آنلاین مشاوره سئو آماده شوید.

برای پاسخ به سوال چطور می توانیم سئو را برای سایت خود فعال نماییم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت یعنی چه؟

پس از جستجو یک موضوع در موتور جستجوگر گوگل، می‌بینید که برخی از سایت‌ها در صفحه اول نمایش داده می‌شوند، برای قرارگیری وب‌سایت‌ها در صفحات اول و رتبه‌های بالاتر، الگوریتم‌های بسیار پیچیده‌ای وجود دارد که با رعایت آنها این اتفاق میسر می‌شود.

سئو در اصل برگرفته از عبارت search Engine Optimization است که با کلماتی همچون SEO یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو آن را می‌شناسند. در تعریف دیگر برای سئو یا بهینه‌سازی سایت می‌توان گفت که به مجموعه اقداماتی که باید انجام داد، یا انجام نداد، تا سایت ما به صفحه اول گوگل برسد، سئو یا بهینه‌سازی سایت می‌گویند.

نکته مهم این است که سئو سایت نیاز به دانش و مطالعه دارد و بدون اطلاعات کافی نباید به سراغ اجرای آن بروید. چرا که می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جبران‌ناپذیری به وب‌سایت شما شود.

هدف از سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

کسب درآمد بیشتر را می توان به عنوان یکی از مهم ترین هدف های سئو سایت دانست. در حقیقت، کسب و کارهای اینترنتی به منظور افزایش درآمد خود به دنبال بهینه سازی سایت شان هستند. سئو کمک می کند تا وب سایت های اینترنتی جایگاه خود در نتایج جستجو را بهبود ببخشند و رتبه های بالاتری در نتایج کسب کنند و به این ترتیب با قرار گرفتن در جایگاه بهتر نسبت به رقبا می توانند کاربران بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنند.

جای تعجب نیست که این روزها صدها سایت با محصولات و خدمات متفاوت، برای رسیدن به جایگاه نخست نتایج جستجو با یکدیگر رقابت می کنند. به صورت کلی اهداف سئو را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • افزایش بازدید و ترافیک وب سایت
  • برندسازی اینترنتی و گسترش نام برند
  • افزایش فروش محصولات و خدمات (افزایش درآمد)
  • ·          افزایش و بهبود رتبه سایت

مزایای سئو چیست؟

بیش از 80% بازدید اینترنت از طریق موتورهای جستجو تقسیم می شود، همین موضوع کافیست تا توجه تمام مدیران سایت در دنیا را برای کسب درصدی از این بازدید به خود جلب کند. اما مهمترین مزیت سئو هدایت بازدیدکننده هدفمند به سایت است. در واقع با استفاده از تکنیک های سئو شما می توانید افرادی را که به دنبال خرید محصولات سایت شما هستند به سمت سایت خود هدایت کنید و درصد قابل توجهی از این افراد را به مشتری تبدیل کنید و از سایت خود کسب درآمد داشته باشید.

در واقع هیچ روش بازاریابی اینترنتی دیگری تا این اندازه بازگشت سرمایه گذاری ندارد. نکته قابل توجه در بهینه سازی سایت اینجاست که شما بدون پرداخت هزینه های بالا می توانید چنین کاری را انجام دهید و سرمایه گذاری که در زمینه بهینه سازی سایت خود انجام می دهید، بازگشت سرمایه قابل توجهی نسبت به سایر روش های بازاریابی اینترنتی و سنتی خواهد داشت، بنابراین اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، اولین کاری که باید انجام دهید، سرمایه گذاری در زمینه سئو وب سایت خود است.

هنری فورد در مورد اهمیت تبلیغات می گوید : توقف تبلیغات برای صرفه جویی در هزینه ها مانند متوقف کردن ساعت برای صرفه جویی در وقت است.

اهمیت سئو در چیست؟

شاید شما هم مانند هزاران کسب و کار تنها به دلیل مزایای دیجیتالی به سراغ بهینه سازی سایت رفته اید که بی‌راه هم نرفته‌اید؛ زیرا بی‌تردید، بهینه سازی سایت قابلیت جستجوپذیری و در دسترس بودن سایت شما را بهبود می‌بخشد اما سئو خواص دیگری هم دارد. برخی صاحبان کسب و کارها به غلط تصور می‌کنند سئو حرفه ای، ویژه صنایع بزرگ است؛ اما حقیقت آن است که بهینه سازی سایت به سایز شرکت ارتباطی ندارد، بلکه به شدت تحت تاثیر انگیزه های پیشرفت، استراتژی و بازاریابی اصولی شماست.

5 دلیل مهم جهت سئو وب‌سایت

بیشترین ترافیکی که در سایت رخ می‌دهد، توسط موتورهای جستجو صورت می‌گیرد. معتبر‌ترین موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو امکان افزایش بازدید از سایت را ایجاد می‌کنند، البته شبکه‌های اجتماعی هم در بالا بردن ترافیک سایت تاثیر دار.

اما از آنجا که موتورهای جستجو به شکل بهتر، کاربران را به سایت هدایت می‌کنند؛ همه این موارد در صورتی اتفاق می‌افتد که سئو وب سایت به درستی انجام بگیرد. در اینجا به 5 دلیل مهم سئو سایت اشاره می‌کنیم:

  1. افزایش بازدید از سایت
  2. جذب مخاطبین هدفمند هر کسب و کار
  3. صرفه جویی در هزینه تبلیغات
  4. افزایش درآمد با سئو سایت‌های خدماتی
  5. برندسازی

در واقع سرمایه‌گذاری بر روی سئو سایت، چه از لحاظ زمان و چه از لحاظ هزینه موجب می‌شود تا یک رتبه استثنایی در مقایسه با دیگر مارکتینگ‌های مشابه کسب و کارهای خود را به دست آورید و به برند سازی کسب و کارتان هم کمک شایانی کرده‌اید.

جستجوی ارگانیک، اصلی ترین منبع ترافیک سایت شماست

جستجوی ارگانیک سایت، بخش بزرگی از عملکرد وب‌سایت‌ها  را به خود اختصاص می‌دهد و از مزیت های رقابتی مهم در برابر دیگر کسب و کارها به شمار می‌رود. و در نهایت، به بالا بردن نرخ تبدیل (conversion) یا مشارکت کاربران منجر می‌شود. همان‌طور که بازاریابان می‌دانند، گوگل بخش بسیار بزرگ و قابل‌توجهی از بازار جستجو، یعنی ۷۵ درصد جستجوها را در برابر رقبا، یعنی yahoo، Bing، Baidu و… در اختیار دارد.

این عدد به این معنی است که اکثر کاربران در سراسر دنیا حداقل روزی یک بار برای جستجوی اطلاعات به گوگل مراجعه می‌کنند، چون گوگل علاوه بر بهترین موتور جستجوگر در دنیا، محبوب ترین سرویس ارائه دهنده ایمیل نیز است. با این اوصاف پر واضح است که سئو حرفه ای و سایتی بی نقص، شما را به یکی از منابع قابل اعتماد و محبوب گوگل تبدیل خواهد کرد و به معنی دستیابی به مشتریان بیشتر و گسترش برند است.

سئو موجب ایجاد اطمینان و credibility می‌شود

هدف نهایی سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، ایجاد سایتی با دامنه قوی، طراحی زیبا و بدون نقص است که تجربه کاربری فوق العاده ای پدید آورد و از طریق جستجو به راحتی قابل دستیابی باشد. موتورهای جستجوگر از جمله گوگل معیارهای متعددی برای امتیازدهی به دامنه قوی سایت دارند، از جمله : بک لینک‌های باکیفیت؛ روش‌های machine learning، بهینه کردن صفحات داخلی سایت و محتوا.

از یاد مبرید که ساخت برندی قابل‌اعتماد، به تلاش، صبوری و تعهد و تضمین کیفیت نیاز دارد. مشتری‌ها اصولا بی‌دلیل به یک محصول اعتماد نمی‌کنند. بنابراین خدمات سئو حرفه ای را در کنار ارتقای کیفیت محصول، به صورت موازی پیش ببرید.

سئو خوب به معنی تجربه کاربری بهتر است

اگر بخواهیم روراست باشیم، باید اعتراف کنیم که رشد ارگانیک، آرزوی تمامی کسب و کارهاست؛ اما شرکت‌های مطرح مانند آمازون، از همان ابتدا رشد ارگانیک نداشته‌اند، بلکه با اهمیت دادن به تجربه کاربری، جایگاه کنونی را به دست آورده‌اند. گوگل نیز به مرور زمان معیارهای تجربه کاربری مطلوب را از طریق فیدبک‌های کاربران، تشخیص داده است و آن را از مهم‌ترین عوامل امتیازدهی به سایت ها قرار داده است.

برای مثال کافی است که به صفحات نتایج جستجو گوگل (SERP) هنگام تایپ یک عبارت، نگاهی بیندازید. گوگل در همان صفحه پاسخ مطلوب کاربر را به او می‌دهد و کاربر با خواندن SERP بهترین لینک را انتخاب می‌کند و وارد سایت می‌شود. در واقع هدف اصلی گوگل از اصرار بر بهینه سازی یک سایت آن است که کاربران با کمترین کلیک، به آنچه می‌خواهند، دست یابند.

سئوی Local به معنی افزایش مشارکت، ترافیک و نرخ تبدیل است

 به دلیل افزایش و رشد ترافیک استفاده از تلفن همراه، جستجوی محلی تا حد زیادی موفقیت شرکت های کوچک و متوسط را تعیین می‌کند. سئو محلی، بهینه سازی سایت برای محدوده ای خاص مثل شهر، کشور، شهرستان و منطقه است، به طوری که ساکنان محلی بتوانند دسترسی راحت‌تری به شما داشته باشند. بدین ترتیب کاربران به شما بیشتر اعتماد می‌کنند و شما را یک گام به معامله نزدیک‌تر می‌سازند.

متخصصان حرفه ای سئو، این کار را با بهینه کردن محتوای سایت برای مخاطب محلی، استفاده از تصاویر آشنا و نقل قول‌های رایج آن بخش، انجام می‌دهند. راه اندازی شبکه‌های اجتماعی و گنجاندن محتوای مرتبط، یکی از این اقدامات است. همچنین توجه به نظرات کاربران در گوگل و در دیگر سایت‌ها مانند Yelp ، Home Advisor تاثیر زیادی دارد.

سئو در چرخه خرید تاثیر دارد

بی‌تردید از مهم‌ترین مزایای اینترنت از دیدگاه مشتریان، امکان تحقیق و بررسی است. بنابراین استفاده هوشمندانه صاحبان کسب و کارها از ارائه پیشنهادات خوب و وسوسه‌کننده و مطمئن، به برنده شدن شما دامن می‌زند. قرار دادن علامت تجاری برند در مکان‌های مرتبط، از این دست اقدامات است. این نوع تبلیغات اثربخشی خود را بیش از همه در سئو محلی نشان می‌دهد.

روش های سئو همیشه به‌روز می‌شود

یکی از مهم‌ترین تکنیک های سئو این است که ثابت نیست و همواره از معیارهای مختلفی تاثیر می‌پذیرد؛ بنابراین صاحبان سایت‌ها و کسب و کارها باید اقدامات بهینه سازی سایت را همواره ارزیابی کنند.

از خاطر مبرید حالا که دنیای جستجو در اختیار گوگل قرار دارد، قواعد بازی را به صورت مستمر تغییر می‌دهد؛ بنابراین نظارت مستمر برای رقابت موثر را فراموش نکنید. تغییرات عمده در الگوریتم های بازدید از سایت و فروش را همیشه بررسی کنید. همه می‌دانیم که گوگل سالانه الگوریتم های خود را تغییر می‌دهد و در صورت غفلت از این موضوع، به زودی رتبه خوبتان در گوگل را از دست می‌دهید.

داشتن درک صحیح از سئو، به معنی درک صحیح محیط وب است

محیط جهانی وب همواره در حال تغییر است و قرار داشتن در صدر آن، چالشی بزرگ محسوب می‌شود. حفظ رتبه خوب بهینه سازی سایت با درک محیط جهانی وب، همبستگی دارد؛ بدین صورت که با آگاه بودن از تاکتیک‌های شرکت‌های تجاری و رقبای محلی،  می‌توانید خدمات seo را به‌روز و بهینه‌تر اجرا کنید.

سئو نسبتا ارزان است

هیچ‌کس منکر هزینه‌های سئو برای بهبود طراحی سایت، تولید محتوا و بهبود تجربه کاربری نیست؛ اما سئو به نسبت بازده بلندمدتش، به‌صرفه است. در حقیقت می توان گفت بهینه سازی سایت هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است و مانند اغلب پدیده‌های موجود در عالم، هرچه به آن توجه بیشتری کنید، پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

سئو یک استراتژی بلندمدت

است سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در همان سال اول تاثیرات مثبتی خواهد داشت که تا سال‌ها پایدار می‌ماند؛ اما با پیشرفت و رشد بازار، باید تغییرات بازار را از نزدیک دنبال کنید. هرچه زمان و دقت بیشتری صرف سئو سایت شود، وضعیت کسب و کار شما در بازار بهتر خواهد بود.

سئو قابل‌ اندازه‌گیری است

اندازه‌گیری خدمات seo با استفاده از ابزارهای مختلفی که استفاده از اغلب آن‌ها رایگان است، مانند گوگل سرچ کنسول، انجام‌شدنی است؛ اما آنچه شما را به مراجعه به متخصص سئو نیازمند می‌کند، پیدا کردن همبستگی است. هیچ ابزاری نمی‌تواند با قطعیت به شما اعلام کند که کلمات کلیدی در افزایش نرخ کلیک سایت نقش بیشتری داشته اند یا اصلاح تجربه کاربری. تحلیل هایی که ابزارهای سئو در اختیار شما قرار می‌دهند، ارزشمند خواهند بود، در صورتی که ارتباط عوامل مختلف را با همدیگر کشف کنید.

معمولا صاحبان کسب و کارها و مدیران سایت‌ها دوست دارند بدانند کجا قرار گرفته‌اند، چگونه به اینجا رسیده‌اند و با در پیش گرفتن چه رویکردی به جایگاه بهتری دست پیدا خواهند کرد؛ اما هیچ راهی جز تجربه و کمک گرفتن از مشاوران وجود ندارد.

سئو فرصت‌های جدید ایجاد می‌کند

سئو حرفه ای سایت نه تنها موجب کشف و ارتقای کسب و کار می‌شود، بلکه فرصت های ویژه‌ای برای درخشش برند فراهم می‌کند. هرچه نام تجاری شما بهتر تبلیغ و شناسانده شود، فرصت های بیشتری برای رشد خواهید داشت. اجرای حرفه ای سئو سایت، شما را متوجه این قابلیت خواهد کرد.

اگر در صفحه اول نتایج جستجو گوگل نیستید، باخته‌اید

این موضوع یک راز یا واقعیتی نیست که گوگل از شما پنهان کرده باشد. مطالعه‌ای که اخیرا انجام گرفته است، نشان می‌دهد معمولا سه نتیجه اول صفحه جستجو گوگل، نزدیک به ۴۰ درصد نرخ کلیک را به خود اختصاص می‌دهند و نزدیک به ۳۰ درصد از لینک های صفحه اول و دوم گوگل هیچ کلیکی دریافت نمی‌کنند. بنابراین فراموش نکنید که اگر در نتایج صفحه اول گوگل نیستید، یعنی دیده نمی‌شوید و باید به دنبال راه‌حل بگردید

چگونه سایت را سئو کنیم

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که با آن رو به رو هستیم این است که چطور می توانیم سئو را برای سایت خود فعال نماییم؟ در یک کلام باید به شما بگوییم فعال کردن سئو مانند فعال کردن یک گزینه و یا دکمه نیست که در لحظه برای سایت انجام شود و شما بتوانید در آن واحد نتیجه بالا آمدن سایت در گوگل را مشاهده کنید.

شما باید برای سئو سایت اقدام کنید و این کار را به افراد کاربلد و حرفه ای بسپارید و یا خودتان به صورت مستمر برای سئو سایت و بالا آمدن سایت در گوگل تلاش کنید.

حالا سوالی که مطرح می شود این است که چگونه سایت را سئو کنیم؟ نحوه بالا آمدن سایت در گوگل به این صورت است که شما باید با اصول و تکنیک های سئو داخلی، خارجی و تکنیکال آشنایی داشته باشید و از همان ابتدا ساخت سایت اصول سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو را پیاده سازی کنید.

اولین کاری که برای سئو سایت باید انجام شود تحلیل رقبا و چیدن استراتژی سئو می باشد. در استراتژی سئو باید رقبا و کاربران مورد بررسی قرار بگیرند تا بتوان بهترین برنامه سئو را برای آینده تثبیت کرد و بتوان از برنامه های انجام شده نتایج شگفت انگیزی گرفت.

در پاسخ به سوال چگونه سایت را سئو کنیم باید بگوییم کسی که به عنوان سئوکار قصد بهبود رتبه سایت را دارد باید بتواند از انواع ابزار های سئو برای بررسی رقبا و کاربران استفاده کند. این فرد باید دانش سئو خود را هر روز آپدیت کند و آموزش مستمر داشته باشد تا بتواند با جدیدترین تغییرات در الگوریتم های گوگل تغییرات لازم را در برنامه سئو خود ایجاد کند.

چگونه سئو سایت را افزایش دهیم

گاهی ممکن است سایت شما در کلمات آسان بدون ورودی بالا باشد اما از نظر اقتصادی چندان به نفع شما نباشد. سوالی که کاربران از ما میپرسند این است که چگونه سئو سایت را افزایش دهیم که ورودی بیشتری داشته و محصولات و خدمات ما بیشتر مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

برای افزایش سئو سایت شما باید کلمات پر ترافیک را جستجو کنید و روی کلماتی که بیشتر برای شما صرفه اقتصادی دارد و میتواند به فروش بیشتر محصولاتتان و برندینگ سازی خدمات تان کمک کند کار کنید.

برای این کار باید سئو کاری را پیدا کنید که بتواند کلمات هدف را در مدت زمان محدود به رتبه های برتر گوگل برساند و درآمد شما را چند برابر کند.

یک سئوکار باید علاوه بر دانش کافی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت به دنبال اهداف مشترک با مشتری باشد تا بتواند فعالیت هوشمندانه تری داشته باشد.

با فعال شدن سئو سایت برای کسب و کارتان می توانید در کلماتی که کاربران جستجو میکنند و می تواند آن ها را به مشتری برای کسب و کارتان تبدیل کند در رتبه های برتر حضور داشته باشید. به این ترتیب علاوه بر آن که ورودی سایت تان افزایش پیدا میکند می توانید به تعداد مشتریان خود نیز بیفزایید.

چگونه سئو سایت را شروع کنیم؟

اگر می‌خواهید خودتان سئو وب‌سایت را انجام دهید، باید حتما آموزش ببینید. بدون داشتن مهارت و صرفا با مطالعه‌ی چند مقاله، سئو کردن وب‌سایت می‌تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی در سایت شما شود. پیشنهاد ما استفاده از دوره‌ی جامع سئو است. چرا که در این دوره، تکنیک‌های ضروری و کاربردی سئو به زبان ساده معرفی شده است.

در ادامه، سعی کردیم به زبان ساده چندین مرحله تا رسیدن به موفقیت در سئو یا بهینه‌سازی یک سایت را بیان کنیم:

  • سئو تکنیکال، اولین قدم برای سئو یا بهینه سازی یک سایت
  • On page seo یا سئو داخلی
  • سئو محتوا
  • Off page seo یا سئو خارجی
  •  

سئو تکنیکال، اولین قدم برای سئو یا بهینه سازی یک سایت

برای اینکه سئو یک سایتی را شروع کنید، اولین قدمی که باید قبل از هر کاری انجام بدهید، سئو تکنیکال است. چه اتفاقی افتاد؟ از اسم سئو تکنیکال ترسیدید؟ باید بگوییم که سئو تکنیکال هیولا نیست و فقط و فقط بایستی فوت و فن آن را یاد بگیرید و قدمی مهم در شروع بهینه‌سازی یک سایت بردارید.

در ادامه چند مورد از فاکتورهای مهم در سئو تکنیکال را با هم بررسی میکنیم:

  • ایجاد ساختار بهینه برای سایت
  • افزایش سرعت سایت
  • ساخت فایل robots.txt
  • حفظ امنیت سایت و اطلاعات کاربر
  • ساخت نقشه‌ی سایت
  • موبایل فرندلی و رسپانسیو کردن سایت
  •  
ایجاد ساختار بهینه برای سایت

ساختار سایت هم از نظر سئو سایت و هم در مبحث تجربه کاربری، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می‌باشد. در واقع ساختار سایت بایستی کاربر پسند، آسان برای پیمایش در میان صفحات مختلف سایت، سریع و در خدمت نیاز و هدف کاربر باشد. پس حتما قبل از شروع هر کاری، مطمئن شوید که وب‌سایت شما، دارای ظاهر و طراحی مناسبی است.

علاوه بر مباحث کدنویسی و طراحی، بحث ساختار محتوایی هم بسیار مهم است. پس همین امروز به ساختار محتوایی سایت خود فکر کنید. دسته‌بندی‌های لازم را در سایت ایجاد کنید و برای دسته‌های وسیع‌تر چندین زیر دسته قرار دهید. قرار گرفتن مقالات مرتبط در یک دسته، به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر به مطالب مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

افزایش سرعت سایت

سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل به شمار می‌آید به طوری که گوگل در مقایسه با سایت رقیب شما، روی فاکتور سرعت خیلی حساس است و اگر سرعت سایت شما در برابر رقیب بالا نباشد، ممکن است سایت شما را به صفحه اول نیاورد!

یکی از راهکارهای افزایش سرعت سایت، استفاده از تصاویر با حجم کم در سایت است که می تواند تأثیر مستقیمی بر روی سرعت سایت شما داشته باشد. استفاده از قالب مناسب، هاست با کیفیت، تصویر و ویدیو بهینه شده هم می‌تواند در افزایش سرعت وب‌سایت شما موثر باشد.

ساخت فایل robots.txt

این فایل در واقع راه ارتباطی سایت شما با ربات‌های گوگل است و به شما کمک می‌کند تا به خزنده‌های گوگل اعلام کنید که کدام یک از صفحات سایت شما در نتایج گوگل نشان داده شود یا نشان داده نشود. (نشان داده شدن سایت شما توسط موتورهای جستجو؛ یعنی اینکه سایت شما ایندکس شده است)

فایل robots.txt مهم است و باید در هر سایتی وجود داشته باشد. این فایل معمولا دارای محتویاتی بدین شکل است:

* :User-agent

/ : Allow

Sitemap: https://example.com/sitemap.xm

اگر وب‌سایت شما وردپرسی است، کافی است افزونه‌ی Yoast Seo را نصب کنید. این افزونه فایل Robots.txt را برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کند.

حفظ امنیت سایت و اطلاعات کاربر

 امنیت سایت برای گوگل خیلی مهم است و در سئو هم تاثیر زیادی دارد. یکی از مواردی که در امنیت سایت نقش جدی دارد، خصوصا برای سایت‌های فروشگاهی، استفاده از پروتکل‌های ssl می‌باشد. اگر وب‌سایت شما هنوز با پسوند HTTPS در دسترس نیست(مطابق تصویر زیر)، از شرکت هاست خود برای فعالسازی آن کمک بگیرید.

ساخت نقشه‌ی سایت

سایت مپ هم همانند فایل robots.txt یک فایل xml است که مخصوص ربات‌های گوگل می‌باشد. در نقشه‌های سایت، تمامی لینک‌های شما شامل تصاویر، مقالات و محصولات، قرار می‌گیرند. خزنده‌ها این لینک‌ها را راحت تر شناخته و به مطالب سریعتر دسترسی پیدا می‌کنند. اگر وب‌سایت شما وردپرسی است، کافی است افزونه‌ی Yoast Seo را نصب کنید. این افزونه، نقشه‌ی سایت را برای وب‌سایت شما ایجاد می‌کند.

موبایل فرندلی و رسپانسیو کردن سایت

همانطور که می‌دانید بسیاری از کاربران ممکن است به لپ تاپ یا کامپیوتر دسترسی نداشته و با گوشی موبایل خود به دنبال نیاز و وبسایت مدنظر خود بگردند. وبسایت‌هایی که از تکنولوژی‌های موجود در تلفن‌های همراه جهت ارائه محتوای متناسب با آن استفاده می‌کنند، وبسایت‌های موبایل فرندلی و رسپانسیو یا واکنش گرا گفته می‌شوند.

بی شک موبایل فرندلی بودن یک سایت، تأثیر مثبتی در سئو آن خواهد داشت. در واقع از نظر موتور جستجوگر گوگل، هر سایت موبایل فرندلی، سایتی به روز و کاربردی تر بوده و می‌تواند رتبه بالاتری را هم دارا باشد.

اگر به دنبال سئو کردن سایت خود هستید، باید به سراغ وب‌سایت google mobile friendly test بروید و مطمئن شوید که وب‌سایت شما در نمایشگر موبایل به درستی نمایش داده می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل، از یک طراح وب بخواهید که آن را برایتان برطرف کند.

On page seo یا سئو داخلی

خب در گام دوم از پاسخ به سوال چگونه سایت خود را بهینه سازی کنیم؟ باید به سراغ سئو داخلی برویم. سئو داخلی به مجموعه‌ای از اقداماتی که داخل سایت انجام شده و توسط آنها سرعت ایندکس صفحات وب‌سایت بالا رود، می‌گویند. در اینجا اصول مهم سئو داخلی را معرفی می‌کنیم:

  • بهینه سازی تصاویر سایت
  • تولید محتوای باکیفیت
  • لینک سازی داخلی
  •  
بهینه سازی تصاویر سایت

تصاویر استفاده شده در سایت، بایستی با حجم کم و نام مناسبی مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از خاصیت alt تصاویر یا همان متن جایگزین، اهمیت جدی در بهینه سازی تصاویر وبسایت دارد که بایستی از کلمه کلیدی داخل این متن جایگزین، استفاده کنید.

تولید محتوای باکیفیت

به جرئت می‌توان گفت که مبحث تولید محتوا، 30 درصد از مسیر سئو و بهینه سازی یک وبسایت را شامل می‌گردد. انجام تولید محتوای هدفمند و مرتبط با حوزه کاری، پس از تحقیق کلمات کلیدی ارزشمند، می‌تواند، سایت شما را به صدر نتایج گوگل رسانده و در رقابت با سایر رقبا حفظ کند. محتوا پادشاه نیست! محتوای خوب و ارزشمند، پادشاه است.

لینک سازی داخلی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در مبحث سئو داخلی، لینک سازی داخلی و ارتباط بین صفحات داخلی سایت است.

لینک سازی داخلی علاوه بر اینکه کمک می‌کند تا کاربران به صفحات دیگر سایت شما پیمایش کنند؛ به موتورهای جستجو هم کمک می کند تا از این طریق به صفحات مختلف سایت شما سر بزنند.

یادتان باشد، هر صفحه از سایت شما که لینک داخلی ندارد، صفحه ای مرده به شمار آمده و ممکن است بعد از چند وقت از نتایج گوگل خارج گردد. پس در هر صفحه از وب‌سایت خود، به صفحات مرتبط دیگر، لینک بزنید.

سئو داخلی سایت شامل این ۳،۴ مورد نمی‌شود و بسیار وسیع است. اما ما سعی کردیم موارد مهم که پیاده سازی آن برای شما، قابل انجام باشد را بررسی کنیم.

سئو محتوا

تولید محتوا در قالب سئو، اهمیت زیادی دارد. سئو محتوا، معمولا نسبت به سایر اقدامات سئو آسان‌تر است و با یادگیری نکات آن می‌توانید به راحتی با تولید محتوای اصولی وب‌سایت خود را به صدر نتایج برسانید.

برای اینکه بتوانید با تولید محتوا، بازدید سایت خود را چند برابر کنید، مشاهده دوره‌ی آموزش تولید محتوا در وب را پیشنهاد می‌کنم.

  • انتخاب کلمه کلیدی
  • تولید محتوا منظم
  • آنالیز و کنترل محتوا
  • عدم داشتن محتوای تکراری
  • استفاده از urlهای صحیح و بهینه
  • استفاده از تگ‌های عنوان (H)
انتخاب کلمه کلیدی

هر زمان که صحبت از سئو و بهینه سازی سایت به میان می‌آید، انتخاب کلمات و یا عبارات کلیدی، خودنمایی می‌کنند، چرا که انتخاب درست و اصولی این کلمات، می‌تواند به روند سئو و بهینه‌سازی سایت، کمک شایانی کرده باشد.

اگر نمی‌دانید کلمات کلیدی چه کلماتی هستند؟ باید بگوییم که کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که کاربران با جستجوی آنها، می‌توانند وب سایت شما را پیدا کنند. (مطالعه بیشتر در مقاله‌ی معنای کلمات کلیدی چیست؟)

از این موضوع می توان اینطور استنباط کرد که پس کلمات یا عبارات کلیدی، بایستی مطابق با حوزه کاری شما باشند. به عنوان مثال اگر حوزه کاری شما، در زمینه‌ی فروش لباس مجلسی زنانه است، برخی از کلمات کلیدی حوزه کاری شما عبارتند از:

  • لباس مجلسی زنانه شیک
  • لباس مجلسی زنانه جدید 2021
  • قیمت لباس مجلسی زنانه

نکته مهم پیرامون انتخاب کلمات کلیدی این است که در ابتدا بر روی کلمات کلیدی دنباله دار که رقابت کمتری دارند، کار کنید. به عنوان مثال بجای کار بر روی کلمه کلیدی خرید لباس مجلسی، بر روی کلماتی همچون خرید لباس مجلسی شیک زنانه، یا خرید لباس مجلسی زنانه جدید کار کنید که نتایج بهتری را هم دارد.

یکی از ابتدایی ترین روش های پیدا کردن کلمات کلیدی، پیشنهادات گوگل است. به این طریق که شما ابتدا کلمه کلیدی مد نظر خود را نوشته و با زدن کلید space روی کیبورد خود، لیستی از کلمات کلیدی کوتاه و بلند را مشاهده می‌کنید که هر کدام می‌توانند مهم باشند. در تصویر زیر ما این کار را برای کلمه کلیدی لباس مجلسی زنانه انجام دادیم:

علاوه بر پیشنهادات گوگل، شما می‌توانید از ابزارهایی هم برای تحقیق کلمات کلیدی حوزه کسب و کار خود، استفاده کنید، مانند moz، keywordtool، kwfinder و google keyword planner

مفهوم کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که کاربران آن را در موتورهای جستجو وارد می کنند تا محتوای مد نظر خود را بیابند. در واقع کلمه‌ کلیدی همان خواسته و علاقه‌مندی‌ کاربران است که در موتورهای جستجو search می شود.

همچنین در هر صفحه از سایت موضوع و ایده‌ی اصلی آن می‌تواند کلمه کلیدی آن صفحه از سایت محسوب شود که کاربران را به پیدا کردن سایت شما در اینترنت سوق می‌دهد. برای مثال کاربری که می‌خواهد نحوه‌ی تعویض لنت ترمز خودرو را از طریق اینترنت پیدا کند، در گوگل عبارت آموزش تعویض لنت ماشین را جستجو می‌کند. این عبارت جستجو شده همان کلمات کلیدی محسوب می‌شود که شما باید در مقاله‌ی مربوط به این آموزش به کار ببرید.

پس اگر بخواهیم در یک جمله کوتاه بگوییم معنی کلمه کلیدی چیست؟ باید گفت همان خواسته‌ی کاربران از سایت ما! ممکن است این خواسته برای پرسش و جذب اطلاعات باشد یا برای خرید و دریافت خدمات.

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

حالا که متوجه شدید مفهوم کلمه کلیدی چیست؟ احتمالاً دلیل مهم بودن آن را می‌توانید حدس بزنید.

در واقع کلمات کلیدی همان چیزهایی هستند که کاربران از وب‌سایت‌ها می‌خواهند! واضح است که اگر شما واژگان کلیدی پر جستجو و مرتبط به فعالیت خود را شناسایی کنید و برای آنها صفحات مناسبی ایجاد کنید‌، می‌توانید بازدید مناسبی از طریق آن بدست آورید.

دریافت بازدید مستقیم از گوگل هم یکی از اهداف اصلی سئو سایت است. برای دریافت بازدید مستقیم از گوگل ابتدا باید نیاز و خواسته‌ی کاربران را بشناسیم. باید متوجه شویم برای هر کدام از این موضوعات چه عباراتی بیشتر جست‌وجو می‌شوند. سپس از میان آنها پر جستجو‌ترین کلملاتی که مورد توجه سایت‌های کمتری قرار گرفته است را انتخاب کنیم. به طور خلاصه باید کلمات پر جستجو ولی کم رقیب را شناسایی کنیم تا بتوانیم به افزایش ترافیک سایت کمک کنیم.

واقعیت این است که بدون یافتن کلمات کلیدی موثر، فرآیند سئو فقط تلاش بی ثمر و بیهوده خواهد بود. آنقدر کلمات کلیدی مهم هستند که ما در آموزش ویدیویی سئو دو جلسه‌ی کامل را به این مبحث اختصاص دادیم تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید.

تولید محتوا منظم

پس از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب حوزه کاری شما، نوبت به انجام تولید محتوای منظم می‌رسد. به خصوص زمانی که سایت شما تازه تأسیس شده، برای آنکه بتواند خودش را به گوگل اثبات کند و از سند باکس گوگل خارج شود، انجام تولید محتوای منظم بسیار مفید است. گوگل سایت های تازه تأسیس را در محیطی به نام سند باکس نگه می‌دارد تا ببیند این سایت چقدر بر اصول و قواعد سئو پایبند بوده و رفتاری خارج از قوانین عادی برای گرفتن رتبه انجام نمی‌دهد.

آنالیز و کنترل محتوا

از نظر سئو دو افزونه پرکاربرد جهت سئو محتوا سایت های وردپرسی عبارتند از:

  • افزونه یواست سئو Yoast Seo
  • افزونه رنک مث Rank Math
عدم داشتن محتوای تکراری

داپلیکیت کانتنت یا محتوای تکراری داخل سایت، نمره منفی برای سئو سایت محسوب می‌گردد و تا آنجا که ممکن است محتوای تکراری نباید درون سایت منتشر گردد.

استفاده از urlهای صحیح و بهینه

استفاده از urlها یا همان آدرس صفحات، به صورت درست می‌تواند در بحث سئو تکنیکال سایت ارزش بالایی داشته باشد. سعی کنید از کلمات بی ربط در URL استفاده نکنید و بیشتر حالت توصیفی برای این بخش در نظر بگیرید.

استفاده از urlهای خیلی طولانی توصیه نمی‌شود و همچنین پیشنهاد می‌گردد تا یو آر ال ها را حتما به زبان انگلیسی بنویسید.

استفاده از تگ‌های عنوان (H)

استفاده از تگ‌های عنوان h به درستی، اهمیت زیادی دارد، h مشخص کننده ارزش کلمات است و از شماره ۱ تا ۶ وجود دارد، با ارزش ترین تگ شماره یک است که در هر صفحه از وب‌سایت تنها یک بار باید استفاده شود.

برای عناوین داخلی صفحه سایت که ارزش بیشتری دارند، تگ h2 مناسب تر بوده و برای سایت زیر عنوان‌ها هم می‌توان از تگ h3 و … نیز بهره برد.

Off page seo یا سئو خارجی

سئو خارجی برخلاف سئو داخلی که بر روی طراحی و عملکرد درون وب‌سایت فعالیت داشت، شامل اقدامات و تغییراتی است که در خارج از وب‌سایت باید انجام شود و به طور عمده بر روی لینک سازی و لینک گرفتن از وب‌سایت‌های معتبر فعالیت می‌کند.

در اینجا به چند اقدام مهم در بهبود سئو off page می‌پردازیم:

  • ایجاد شبکه بک لینک سازی قوی
  • کامنت گذاشتن در وبلاگ های مرتبط
  • فعالیت در انجمن های گفت و گویی و سایت های پرسش و پاسخ
  • خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی
  • فعالیت در شبکه اجتماعی

در مورد سئو خارجی و ایجاد شبکه بک، در مقالاتی بحث‌های مفصل تری داشته‌ایم که برای مطالعه‌ی آن می‌توانید به صفحات سئو خارجی مراجعه کنید.

نحوه بالا آمدن سایت در گوگل

نحوه بالا آمدن سایت در گوگل در واقع همان تکنیک های سئو می باشد. برای بالا آمدن سایت در گوگل باید زمان زیادی صرف کنید و صبور باشید زیرا نتیجه اموری که برای سئو سایت و بالا آمدن سایت در گوگل انجام میدهید نیاز به صرف زمان دارند و در دراز مدت می توانند برای شما مشتری ایجاد کنند.

نحوه بالا آمدن سایت در گوگل به صورت فهرست وار شامل مراحل زیر می باشد که باید توسط سئوکار حرفه ای انجام شود:

  • چیدن استراتژی سئو
  • یافتن کلمات کلیدی مهم پروردی و پردرآمد
  • آنالیز رقبا
  • تحلیل کاربران هدف و تبدیل آن ها به مشتری
  • تولید محتوا سئو شده
  • به کارگیری تکنیک های سئو داخلی
  • پیاده سازی تکنیک های سئو تکنیکال
  • بهینه سازی سئو خارجی
  • سئو تصاویر
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی و هدایت کاربران به سایت
  • بهینه سازی سرعت سایت
  • بهینه سازی تگ های عنوان و محتوا سایت

بالا بردن سئو سایت وردپرس

امروزه بسیاری از سایت ها از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده میکنند که برای سئو سایت وردپرس نیاز دارند آشنایی بیشتری با اصول سئو سایت وردپرس پیدا کنند.

بالا بردن سئو سایت وردپرس شامل استفاده از افزونه هایی است که به سئو سایت کمک زیادی میکند و بهینه سازی سرعت سایت وردپرس برای سئو تکنیکال می باشد. در سئو سایت وردپرس شما باید همان اصولی که برای سئو سایر سایت ها پیاده سازی می کنید را به کار گیرید اما باید دقت داشته باشید افزونه های بی استفاده سایت را که باعث کند شدن سایت شما میشوند را غیرفعال کنید.

همانطور که میدانید ساخت سایت وردپرس کمتر از سایت هایی که با سیستم مدیریت محتوا اختصاصی ساخته شده اند زمان میبرد و با بالا بردن سئو سایت وردپرس شما می توانید در زمان کمتری کسب و کار خود را به کاربران گوگل معرفی کنید  و آن ها را به مشتری واقعی تبدیل کنید.

بهتر است برای بالا بردن سئو سایت وردپرس تان از یک شرکت سئو حرفه ای مانند شرکت سئو آریا تهران کمک بگیرید تا در کمترین زمان و به صورت تضمینی کلمات دلخواه شما را به رتبه های برتر گوگل برسانند.

آموزش سئو سایت در گوگل

یکی از خدماتی که در آریا تهران ارائه می شود آموزش سئو سایت در گوگل می باشد. شما با شرکت در کلاس سئو آریا تهران می توانید تسلط کامل به تکنیک های سئو پیدا کنید و در سریع ترین زمان در رتبه های برتر گوگل حضور یابید و کسب درآمد بالایی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های 02166919634 الی 7 تماس بگیرید و یا از طریق ورود به سایت آریا تهران www.aryatehran.com اطلاعات لازم را کسب نمایید.

سئو سایت خود را به چه کسی بسپاریم؟

شرکتی می تواند بهترین خدمات سئو اصفهان و دیگر شهرها را به شما ارائه دهد که تیمی متشکل از افراد حرفه ای و متخصص داشته باشد. در این صورت این شرکت برای هر موقعیتی از فرد با تجربه و متخصص در آن زمینه کمک می گیرد.

بنابراین شما باید در هنگام بررسی شرکت مورد نظرتان از آن ها درباره اعضای تیم و تخصص آن ها سوال بپرسید. همچنین بسیاری از سایت ها در صفحه درباره ما تیم خود را معرفی کرده اند که این امر کار شما را آسان تر نموده است.

همچنین شما باید برای فعال سازی سئو سایت خود شرکتی را انتخاب کنید که بهترین خدمات را متناسب با نیاز و بودجه شما ارائه دهد. شما باید در هنگام عقد قرارداد از تمام خدمات عرضه شده توسط تیم مربوطه آگاه شوید. هر حوزه کاری مرتبط با تکنولوژی از جمله سئو با سرعت بالایی در حال تغییر و تحول است.

از این رو یک تیم سئو خوب علاوه بر آگاهی از دانش روز و تغییرات حوزه سئو باید بتواند از آن ها برای بهینه سازی استراتژی های خود استفاده کند. یکی دیگر از مهمترین نکاتی که یک تیم خوب را از یک تیم غیر حرفه ای متمایز می سازد، مدیریت بحران است. شرکتی که سفارش سئو سایت شما را می پذیرد، باید مشکلات را پیش بینی کند.

همچنین این تیم باید توانایی انتخاب راه حل های مناسب در شرایط بحرانی و پیش بینی نشده را داشته باشد. اصفهان سئو یکی از شرکت های معتبر در زمینه طراحی سایت، سئو داخلی، سئو تکنیکال و سئو خارجی است. این شرکت با داشتن سابقه ای موفق با کیفیت ترین خدمات را به شما عرضه می کند. طراحی سایت اصفهان در سایت سئو سایت اصفهان، به زیبایی خواسته های شماست.

مهم‌ترین منابع آموزش سئو عبارتند از:

سوالات متداول:

سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

هیچ گونه پاسخ قطعی برای تخمین این زمان وجود ندارد. ممکن است به بهینه سازی سایت حرفه ای حساس بوده باشید و سایتتان را بر اساس اصول سئو طراحی کرده باشید و در نتیجه، خدمات سئو سایت حرفه ای زودتر نتیجه بدهد؛ اما افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه در گوگل برای سایت های تازه ‌تاسیس، حداقل به ۶ ماه زمان نیاز دارد. از آنجا که نتایج گوگل به صورت آنی و لحظه‌ای تغییر می‌کنند، تحلیل رقبا اهمیت حیاتی دارد. راه اندازی سایت جت سئو توسط آریا تهران در این راستا صورت گرفته است و امکان رصد کردن رتبه کلمات کلیدی و رقبا را به همراه امکاناتی مانند تحلیل سایت، نمایش رتبه الکسا و… در اختیارتان می‌گذارد.

چگونه باید سئو سایت را انجام داد ؟

قبلا خواندید که بهینه سازی سایت یک علم است و زیر شاخه های بسیار زیادی دارد. برای سئو یک سایت باید در ابتدا سایت نیاز سنجی شود و سپس استراتژی مناسبی تدوین شود. سپس به مرور زمان سایت را طبق استراتژی های تدوین شده برای رسیدن به هدف هدایت کرد. برای رسیدن به نتایج بالای گوگل و سایر موتورهای جستجو باید از شرکت های حرفه ای و متخصصین سئو موفق با نمونه کارهای قابل استناد استفاده کرد.

آیا می توانم خودم سایتم را سئو کنم؟

در جواب این سوال باید بدانید که بسیاری از افراد سعی کرده اند با مطالعه چند مقاله در سایت های آموزشی یا شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت، سئو سایت خود را انجام بدهند که معمولا نه تنها نتیجه ای نمی گیرند و به موفقیتی نمی رسند بلکه باعث حذف کلی سایت و مطالب آن از نتایج گوگل نیز می شوند.

آیا بهینه سازی سایت آسان است؟

با توجه به تعاریفی که تا این بخش خواندید حتما متوجه شده اید که بهینه سازی سایت اصلا کار آماتوری و آسانی نیست. یک تیم موفق سئو باید سالها تجربه مطالعاتی و عملی در اختیاز داشته باشد و با ابزارهای مختلف سئو آشنایی داشته باشد تا بتواند برای یک پروژه استراتژی و هدف مشخص کند. متخصصین سئو در سول سالها با پیچ و خم ها و ریزه کاری های گوگل آشنا شده اند و تجربیات خوب و بد آنها در گذشته چراغ راهشان برای پروژه های آینده مشتریان خواهد بود. پس می توان گفت سئو سایت به خصوص در زمان حاضر که گوگل از هوش مصنوعی و روشهای بسیار سخت برای رتبه دادن به سایت ها استفاده می کند اصلا کار آسانی نیست و نمی توان به راحتی در پروژه ای به موفقیت رسید.

منابع:

منبع: چطور می توانیم سئو را برای سایت خود فعال نماییم

منبع: آموزش سئو به زبان ساده و رایگان

منبع: سئو چیست و چگونه کار میکند

منبع: درامد سئو در جهان

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>