آموزش ماساژ چانه برای فرم دهی

آموزش ماساژ چانه برای فرم دهی

آموزش تصویری ماساژ صورت را در این مقاله آموزشی قصد داریم که به شما ارائه دهیم، همانطور که می دانید ماساژ صورت یکی از راهکارهای اساسی برای تسکین سردرد و همچنین کاهش چین و چروک های پوست صورت شما و جوانسازی و شادابی پوست شما می شود.

اما برای اینکه ماساژ صورت بتواند تاثیر بسزایی را برای جوان سازی و ریلکس کردن پوست شما داشته باشد، شما باید با اصول و نحوه انجام ماساژ صورت آشنا باشید.

پس پیشنهاد می کنیم که برای نحوه انجام ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی پوست در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش تصویری ماساژ صورت

در این بخش قصد داریم که مرحله به مرحله شما را با نحوه انجام ماساژ صورت آشنا کنیم.

در ابتدا باید بدانید که شما برای اینکه بتوانید ماساژ صورت را به خوبی انجام دهید باید با بخش‌های مهم صورت به خوبی آشنا باشید، پس به طور معمول صورت هر شخصی از ۵ بخش مجزا تشکیل شده است که عبارتند از:

  • پیشانی
  • ابرو ها
  • چانه
  • گونه ها
  • بخش بالایی لب
  • گردن
  • شقیقه

عملیات ماساژ صورت باید به صورت مجزا بر روی هر یک از این بخش ها انجام شود تا بتواند تاثیر بسزای خود را بر روی پوست صورت شما بگذارد.

در بسیاری از کلینیک های زیبایی که این خدمات آموزش ماساژ صورت را ارائه می دهند معمولا ابتدا ماساژ صورت را از بخش پیشانی شروع می کنند.

زیرا پیشانی یکی از نقاط صورت است که در اثر افزایش سن خیلی زود دچار چین و چروک می شود، و یکسری خطوط هم بر روی آن ایجاد می شود.

برای ماساژ پیشانی ابتدا شما باید کرم یا روغن ماساژ را بر روی بخش پیشانی بمالید.

البته استفاده از روغن هایی مانند روغن جوانه گندم، روغن گل رز، روغن کنجد، روغن بادام می تواند مناسب باشد.

کاربرد مهمی که این نوع روغن ها می تواند برای پوست شما داشته باشد این است که پوست شما را بسیار لطیف، نرم و چرب می کند و این مورد می تواند به فرایند انجام ماساژ بیشتر کمک کند.

برای مطالعه » آشنایی با منافذ باز پوست و راه های بستن این منافذ برای حفاظت از پوست

ماساژ پیشانی

برای انجام ماساژ پیشانی ابتدا شما دستان خود را به روغن آغشته نمایید و انگشت اشاره هر دو دست شما باید بر روی مرکز پیشانی قرار گیرد و دست خود را با فشار کمی به آرامی به سمت ناحیه گیجگاه حرکت دهید.

سپس با کمک گرفتن از سایر انگشت های دست سعی کنید که به صورت حرکت زیگزاگی انگشت های خود را به سمت بالا و پایین ببرید.

انجام ماساژ پیشانی می تواند هر روز بین ۲ تا ۵ دقیقه انجام شود و این مورد می تواند تاثیر بسزایی بر روی جوانسازی پوست پیشانی شود.

مزیت بسیار مهمی که ماساژ پیشانی می تواند برای شما داشته باشد این است که می‌تواند باعث رفع چین و چروک ها و خطوط پیشانی شما شود و همچنین انجام این کار می‌تواند باعث تسکین سردرد نیز شود، مخصوصا سردرد های شدید میگرنی.

البته در صورتی که میزان خطوط و چین و چروک های ایجاد شده بر روی پوست صورت شما خیلی زیاد باشد و تنها استفاده از ماساژ صورت راهگشا نباشد ممکن است که تشخیص یک پزشک متخصص پوست استفاده از روش‌هایی مانند بوتاکس پیشانی باشد.

که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تزریق کردن ماده بوتاکس به نقاط مختلف صورت می‌توانید به صفحه تزریق بوتاکس مراجعه نمایید.

ماساژ ابرو

بخش دوم از مرحله آموزش تصویری ماساژ صورت مربوط به ماساژ دادن ناحیه ابروها می باشد.

معمولا بعد از اینکه کار ماساژ پیشانی به اتمام رسید، ماساژور به سراغ ابروها می‌رود.

مخصوصا اگر شما دچار مشکل ریزش ابرو باشید هم استفاده از ماساژ ابرو می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

یکی دیگر از مزیت های مهم ماساژ ابرو این است که انجام این کار هم می تواند موجب تسکین سردرد شما شود.

نحوه انجام ماساژ ابرو به این صورت است که ابتدا انگشت شصت هر دو دست شما باید بین دو ابرو قرار گیرد و به سمت خم ابرو به بیرون در حرکت باشد و معمولا ماساژ ابرو هم بین زمان ۲ تا ۵ دقیقه باید انجام شود.

ضمنا انجام ماساژ ابرو مانند ماساژ پیشانی باید هر دو دست به روغن مخصوص ماساژ آغشته شود.

البته اگر شما قصد دارید که دم ابروهای خود را به سمت بالا ببرید، استفاده از بوتاکس ابرو هم می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

و یا اینکه قصد دارید که ابروها و پیشانی شما یک مقدار به سمت بالاتر برود استفاده از روش لیفت ابرو هم گزینه مناسبی برای شما می باشد.

ماساژ لب ها

منظور از انجام ماساژ لب مربوط به لب بالایی می باشد، و این کار هم می تواند باعث ایجاد آرامش و خوش فرم شدن لب های شما شود.

در زمان انجام ماساژ لب هم مانند دو روش قبل ابتدا ماساژور هر دو دست خود را به روغن مخصوص ماساژ آغشته می کند.

سپس بعد از انجام این کار انگشت اشاره خود را در قسمت پایین بینی و بالای لب در میان فرورفتگی بالای لب قرار می دهند و سپس مطابق با خط لب به سمت کناره ها با فشار بسیار آهسته حرکت می دهد.

انجام این کار می تواند بین مدت زمان ۱ تا ۳ دقیقه بر روی لب های شما انجام شود.

البته اگر شما علاوه بر خوش فرم شدن لب بالایی دوست دارید که لبه پایینی شما هم فرم ایده‌آلی داشته باشد می توانید از روش های دیگری هم مانند تزریق ژل لب استفاده نمایید.

روش دیگری هم که می‌تواند برای خوش فرم شدن حالت لب های شما بسیار تاثیر گذار باشد استفاده از بوتاکس لب می باشد.

ماساژ چانه برای فرم دهی

بعد از انجام ماساژ پیشانی، ابرو و لب، در مرحله بعد به سراغ انجام ماساژ چانه میرویم.

انجام ماساژ چانه می تواند باعث خوش فرم شدن چانه شما شود.

نحوه انجام ماساژ چانه هم به این صورت است که ابتدا ماساژور هر دو دست خود را به روغن مخصوص ماساژ آغشته می کند، سپس هر دو انگشت اشاره خود را در زیر لب و بالای شان قرار می دهد و انگشتان خود را به شکل ۷ به سمت پایین چانه می کشاند.

انجام ماساژ چانه می تواند بین ۳ تا ۷ دقیقه باشد، البته حرکات انگشتان دست باید به صورت زیگزاگی و بسیار آهسته انجام شود، هرچقدر ماساژور در انجام این کار تبحر داشته باشد قطعا می‌تواند باعث ریلکس شدن فرد شود.

البته در صورتی که چانه یک شخص دچار مشکلاتی باشد که با استفاده از ماساژ صورت به تنهایی نتوان فرم ایده آلی را برای آن پدید آورد می توان از روش های مانند تزریق ژل چانه نیز استفاده کرد.

ماساژ گونه

در مرحله بعد از آموزش تصویری ماساژ صورت به سراغ گونه ها می رویم و همانطور که می دانید گونه یک بخش بسیار مهمی از صورت می باشد.

مزیت بسیار مهمی که ماساژ گونه می تواند داشته باشد این است که انجام این کار باعث برجسته کردن فرم گونه ها در صورت شما می شود.

البته در کلینیک های تخصصی پوست برای برجسته کردن و فرم دهی به گونه ها از روش های دیگری هم مانند تزریق ژل گونه استفاده می شود.

در این روش هم معمولا با استفاده از تزریق ژل هیالورونیک اسید به گونه ها فرم ایده آلی را برای آنها پدید می آورند.

اما خیلی از افراد هستند که چندان تمایلی به انجام تزریقات زیبایی ندارند و ترجیح می‌دهند که از روشهای دیگری مانند ماساژ صورت و ماساژ گونه استفاده نمایند.

در این روش ابتدا ماساژور هر دو دست خود را با استفاده از روغن مخصوص ماساژ چرب می کند، سپس با کف دست از قسمت پایینی گونه‌ها دست های خود را با فشاری بسیار آهسته به سمت بالا می کشد.

انجام ماساژ گونه می تواند بین ۳ تا ۶ دقیقه هر روز انجام شود.

ماساژ شقیقه

یکی از نقاط بسیار مهم صورت که انجام فرآیند ماساژ بر روی آن بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد و باعث آرامش فرد شود انجام ماساژ شقیقه است.

برای انجام ماساژ شقیقه هم که مطابق معمول ماساژور هر دو دست خود را به روغن مخصوص ماساژ آغشته می کند و سپس نوک انگشتان اشاره خود را بر روی قسمت شقیقه فرد قرار می دهد و به آرامی ماساژ می دهد.

انجام این کار می تواند بین ۲ تا ۵ دقیقه به صورت روزانه انجام شود.

به یاد داشته باشید که در مواردی بنا به تشخیص پزشک متخصص پوست و زیبایی شاید به جای استفاده از ماساژ شقیقه از روش‌های دیگری مانند لیفت شقیقه استفاده شود.

ماساژ گردن

ماساژ گردن هم یکی از بخش هایی است که در زمان انجام ماساژ صورت می توان آن را مدنظر گرفت.

ماساژ گردن معمولا برای رفع خطوط گردن و یا رفع گرفتگی رگ های گردن می تواند انجام شود.

برای انجام ماساژ گردن نیز، ابتدا دو دست ماساژور به روغن مخصوص این فرآیند آغشته می شود، سپس کف دو دست به صورت همزمان در دو سمت گردن به بالا و پایین ماساژ داده می شود، در صورتی که فرد دچار گرفتگی رگ های گردن شده باشد، حرکت دست ها و نوک انگشتان برروی گردن باید به آرامی صورت گیرد.

توجه » در شرایطی که میزان خطوط ایجاد شده برروی گردن خیلی زیاد باشد و ماساژ به تنهایی جوابگو نباشد، می توان از روش بوتاکس گردن هم استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه » معتبر ترین مرکز ماساژ در تهران خدمات ماساژ درمانی خود را با استفاده از جدیدترین متد های درمانی ارائه می دهد.

فیلم آموزش ماساژ صورت

برای مشاهده فیلم ماساژ صورت شما می توانید به کانال آپارات ندای سلامت مراجعه نمایید، که در این کانال فیلم های مربوط به ماساژ صورت قرار داده شده است.

البته در این صفحه دیگر خدمات زیبایی که در کلینیک تخصصی پوست ندای سلامت انجام می شود نظیر خدمات هایفوتراپی و دیگر خدمات زیبایی پوست و مو هم قرار داده شده است.

پیشنهاد ویژه » شما می توانید با شرکت در دوره آموزش ماساژ علاوه بر فراگیری این دوره آموزشی به صورت حرفه ای مدرک فنی و حرفه ای و قابل ترجمه را نیز از کلینیک تخصصی ندای سلامت دریافت نمایید.

ماساژ صورت چیست

ماساژ صورت روشی است که در آن با استفاده از روغن های مخصوص ماساژ پوست فرد به روش های مختلفی ماساژ داده می شود.

ماساژ صورت همانطور که گفته شد می تواند برای تسکین سردرد، برای رفع لک صورت و جوانسازی صورت، برای برطرف کردن برخی جوش های صورت و رفع خستگی و خواب آلودگی می تواند مناسب باشد.

انواع ماساژ صورت

افراد مختلفی که برای انجام ماساژ صورت به کلینیک های تخصصی پوست مراجعه می کنند معمولا با توجه به مشکلات مختلفی که ممکن است در صورت آنها وجود داشته باشد، انواع ماساژ صورت را می توان در موازد زیر دسته بندی کرد:

  • ماساژ صورت برای لک صورت
  • ماساژ صورت برای جوانسازی
  • ماساژ صورت برای گردش خون
  • ماساژ صورت برای کلاژن سازی
  • ماساژ صورت برای رفع خستگی
  • ماساژ صورت برای رفع خواب آلودگی
  • ماساژ صورت برای رفع خطوط و چین و چروک های صورت
  • ماساژ صورت برای رفع سردرد

برای مطالعه » رفع سیاهی کشاله ران

بهترین روغن برای ماساژ صورت

انواع روغن هایی که برای ماساژ صورت استفاده می شوند عبارتند از:

  • روغن جوجوبا
  • روغن دانه انگور
  • روغن بادام
  • روغن رزماری
  • روغن کرچک
  • روغن نارگیل
  • روغن جوانه گندم
  • روغن کنجد
  • روغن زیتون
  • روغن آفتابگردان
  • روغن گل سرخ
  • روغن گل یاس
  • روغن بابونه
  • روغن آلوئه ورا
  • روغن آرگان

برای مطالعه » چگونه جوش های سرسیاه بینی را از بین ببریم

مزیت ماساژ صورت چیست

از جمله مهمترین مزایایی که انجام ماساژ صورت می تواند داشته باشد ایجاد گردش خون مناسب در صورت و همچنین جوانسازی و شادابی پوست صورت، رفع تمامی چین و چروک‌ها و خطوط ایجاد شده در ناحیه پیشانی و دیگر نواحی صورت، رفع سردردهای شدید میگرنی و همچنین سفت کردن عضلات صورت و کاهش استرس هم از جمله مزایای مهم ماساژ صورت محسوب می شوند.

ماساژ صورت می‌تواند موجب شفاف و درخشان تر شدن پوست شما شود، و کمک کند که پوست صورت شما همیشه جوان و شاداب بماند.

برای مطالعه » بهترین دکتر برای ترک های پوستی

تاثیر ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی پوست

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهم انجام ماساژ صورت می تواند جلوگیری از افتادگی پوست صورت باشد.

اگر انجام ماساژ صورت یک برنامه زمانبندی درست انجام شود این کار می تواند بهبود جریان خون در پوست صورت شما کمک کند و در نتیجه از افتادگی پوست صورت جلوگیری نماید.

البته بسیاری از متخصصین پوست و زیبایی برای جلوگیری از افتادگی پوست معمولا در کنار ماساژ صورت استفاده از روش فیشیال صورت را نیز پیشنهاد می‌کنند که انجام این کار هم می تواند موجب پاکسازی پوست شما شود.

البته امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی روش های مختلفی برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت پیشنهاد شده است به عنوان مثال روش های مانند مزووایت تراپی هم در برخی از کلینیک های معتبر پزشکی تهران انجام می شود.

و یا استفاده از روش جدید و نوین میکرونیدلینگ هم که می‌تواند تاثیر بسزایی را در این زمینه داشته باشد.

سئوالات متداول در مورد آموزش ماساژ صورت؟

آموزش ماساژ صورت شامل چه مراحلی است؟

آموزش ماساژ صورت شامل ماساژ پیشانی، گونه، چانه، گردن، شقیقه می باشد، که به کمک روغن مخصوص ماساژ بخش های مختلف صورت ماساژ داده می شود.

فواید ماساژ صورت چیست؟

ایجاد گردش خون مناسب در صورت، جوانسازی و رفع خطوط و چین و چروک صورت، کلاژن سازی در صورت، رفع سردردهای شدید میگرنی، رفع جای کک و مک و جای جوش، سفت کردن عضلات صورت و کاهش استرس.

بهترین کلینیک ماساژ صورت؟

کلینیک زیبایی پوست و موی ندای سلامت با مدیریت خانم دکتر ندا بابازاده بهترین و مجهز ترین کلینیک ماساژ صورت در تهران است.

برای مطالعه » راه های کوچک کردن بینی

آیا ماساژ صورت برای افتادگی بینی هم می تواند مناسب باشد؟

برای مشکلاتی نظیر افتادگی بینی راه کار های بهتری هم وجود دارد، مثلا استفاده از بوتاکس بینی.

اما توجه داشته باشید، اگر بینی دچار انحراف بیش از حد بود و یا مواردی مثل شکستگی، و یا آوردن گوشت اضافی نیاز به برطرف شدن داشت، در این صورت باید از روش هایی مثل جراحی بینی استفاده شود.

منبع :

nedayesalamat.com/آموزش-ماساژ-صورت/

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>