چطور میتوانیم بامیه را فریز کنیم؟

چطور بامیه را فریز کنیم؟

برای استفاده از خواص بسیار بامیه در تمام فصول سال، خانم های خانه دار این سبزی محبوب را به روش های مختلفی نگهداری و فریز می کنند تا در زمستان هم بتوانند از فواید آن بهره مند شوند. در این بخش از نکات خانه داری شما را با طریقه فریز کردن بامیه آشنا می کنیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

فريز كردن باميه خورشتي

بامیه یکی از صیفی جات خوش طعم تابستانی است که ارزش غذایی فراوانی دارد و از آن برای تهیه خورشت یا هر غذای دیگری استفاده می شود. بامیه نه تنها در تهیه غذاهای ایرانی کاربرد دارد بلکه در ترکیه، ژاپن و هند نیز از آن در طبخ غذاهای بسیاری استفاده می شود.

برای استفاده از خواص بسیار بامیه در تمام فصول سال، خانم های خانه دار این سبزی محبوب را به روش های مختلفی نگهداری و فریز می کنند تا در زمستان هم بتوانند از فواید آن بهره مند شوند. در این بخش از نکات خانه داری شما را با طریقه فریز کردن بامیه آشنا می کنیم.

  • بامیه هایی با پوسته سبز رنگ بخرید.
  • بامیه کهنه و آبکی نخرید.
  • بامیه های ترد و کوچک را خریداری کنید.
  • بامیه را بو کنید، پوسته تازه بامیه باید دارای بوی خوب و طبیعی باشد.
  • از خرید بامیه های بیش از حد رسیده و لکه دار و بسیار نرم خودداری کنید.

مضرات بامیه فریز شده؟

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.بسیاری از خانم ها به علت کمبود وقت بامیه را درون فریزر نگهداری می کنند اما نگهداری بامیه در فریزر سبب می شود که ویتامین و مواد مغذی بامیه کاهش یابد پس برای دریافت ویتامین و مواد مغذی سبزیجات آنها را به اندازه مصرف و تازه تهیه کنید.

بامیه حاوی مقادیر سرشاری از پتاسیم است که یکی از نکات مثبت این گیاه است. البته پتاسیم بالا برای افرادی که بیماری کلیوی دارند می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. به همین دلیل اگر به بیماری کلیوی مبتلا هستید حتما قبل از مصرف بامیه با پزشک خود مشورت کنید.

یکی از مشکلاتی که مصرف بامیه می تواند برای بعضی افراد ایجاد کند این است که باعث زیاد شدن تعریق در بدن می شود و به همین جهت افراد که حساسیت دارند بهتر است در مصرف بامیه تعادل را رعایت کنند.

بامیه دارای اگزالات می باشد که اگر زیاد مصرف شود باعث ایجاد مشکل در معده و اسهال ، گرفتگی و نفخ شکمی می شود. کسانی که سندورم روده تحریک پذیر دارند بهتر است در مصرف بامیه احتیاط کنند.

روش بلانچ و فریز کردن بامیه با سرخ کردن

بامیه ها را در سرکه سفید و آب سرد ۱۰ دقیقه خیس کرده و سپس آبکشی کنید.

سرکه باکتری‌ها را می‌کشد و بقایای به جا مانده از آفت کش‌ها و یا سموم شیمیایی را از بین می‌برد.

کمی ساقه آنها را بگیرید.

داخل تابه ریخته و مقدار کمی روغن بریزید. در تابه را بسته و بگذارید با شعله ملایم بخارپز شوند.

حدود ده دقیقه تا یک ربع زمان کافیست تا بامیه ها کمی نرم شوند.

طی این مدت چند بار بامیه ها را هم بزنید تا یکدست حرارت ببینند.

پس از خنک شدن در زیپ لاک یا کیسه فریزری بسته بندی کرده و در فریزر بگذارید.

بهتر است روی تمامی بسته هایی که در فریزر می گذارید، برچسب تاریخ بزنید.

آب نمک مانع لیز شدن بامیه ها می شود.

طرز تميز كردن باميه

در ادامع برای شما از تمیز کردن بامیه ها صحبت کردیم و همچنین یه فیلم آموزش برای شما دخل این مقاله قرار دادیم.

فریز کردن بامیه‌ها

پس از اینکار، تکه‌های بامیه را روی یک سینی فلزی پخش کرده و داخل فریزر قرار دهید، این کار باعث می‌شود که بامیه‌ها پس از یخ زدن به صورت توده‌های در هم فریز نشوند، بنابراین در هنگام استفاده، کنترل بهتری روی مقدار بامیه‌ها خواهید داشت.

بامیه‌های یخ زده را خارج کرده، درون کیسه فریزر ریخته و دوباره به فریزر برگردانید. به این شکل تا یک سال می‌توانید بامیه‌ها را درون فریزر نگهداری کنید و بعد از این مدت، کیفیت آن‌ها پایین می‌آید.

زمان ماندگاری بامیه در فریزر ؟

بامیه فقط در فصل های گرم سال بصورت تازه در بازار قابل فروش می باشد.

بدین منظور اگر با روش درست بامیه را فریزر نمایید می توانید به مدت ۶ تا ۱۲ ماه از بامیه فریز شده استفاده نمایید.

بهترین روش نگهداری بامیه در فریزر؟

بامیه ها را خام فریز کنید:

بامیه ها را با آب بشویید.

مقداری از ساقه ی بالایی آن را کوتاه کنید (به بافت داخلی بامیه آسیب وارد نکنید.)

آنها را در کیسه فریزری بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید.

بامیه ها را در آب و نمک قرار دهید:

بامیه را با آب بشویید.

قسمت کوچکی از ساقه را جدا کنید. (به بافت بامیه آسیبی وارد نکنید)

به مدت حدود دو ساعت بامیه ها را در محلول آب و نمک بگذارید.

سپس بامیه ها را زیر آب سرد بشویید و در یک سبد بریزید تا آب آن برود.

سپس با کیسه فریزری بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید.

نکته آخر

  • اگر می‌خواهید بعدا بامیه‌ها را به صورت سرخ شده استفاده کنید، می‌توانید آن‌ها را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و داخل آرد ذرت یا هر ترکیبی که با مزاج شما سازگارتر است، غلطانده و سپس فریز کنید و یا اینکه به ترکیب ظاهری بامیه‌ها دست نزنید. به هر حال انتخاب با شماست!
  • به عنوان یک پیشنهاد کاربردی، شما می‌توانید با چسباندن برچسب‌هایی روی کیسه‌های فریزر، زمان فریز کردن مواد غذایی خود را در نظر داشته باشید تا بتوانید در بهترین زمان ممکن آن‌ها را مصرف کنید.

شما می‌توانید در بسیاری از خوراکی‌ها مانند خورشت بامیه و انواع سالادها، از بامیه به صورت پخته یا خام نیز استفاده کرده و از خواص بامیه، این ماده غذایی ارزشمند غذایی بهره‌مند شوید. بامیه با داشتن مواد غذایی با ارزشی مانند ویتامین‌های گروه آ، ث، ب۲، ب ۶ و عناصر منگنز، کبالت، کلسیم، فسفر، پتاسیم، همچنین پروتئین و فیبر و ماده‌ی لزج، اثر مثبت فراوانی در سلامت انسان دارد.

منبع

منبع

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>