چطور میتوانیم ریلز بسازیم ؟

چطور ریلز بسازیم

این روزها زمزمه هایی از فروش شبکه اجتماعی محبوب چین یعنی «تیک تاک» به گوش میرسد، ظاهرا مایکروسافت قصد دارد که این شبکه اجتماعی را خریداری کند و به جنگ با اینستاگرام برود.

برنامه اینستاگرام در سالهای اخیر با کپی برداری از اسنپ چت و اپلیکیشن های محبوب دیگر توانسته محبوبیتش را افزایش داده و جایگاهش در بین شبکه های اجتماعی محبوب را بهبود ببخشد.

در این مقاله سعی داریم این قابلیت جدید و جذاب [ اینستاگرام ریلز (ریلس یا Reels) ] را برای شما معرفی کنیم و به شما آموزش بدهیم که چگونه میتوانید از آن استفاده کنید.

reels اینستاگرام چیست و دقیقا چه امکاناتی را به شما ارائه می دهد؟

جدیدترین قابلیت اینستاگرام Reels نام دارد، این قابلیت امکاناتی را به کاربران ارائه میدهد و شما میتوانید همچون تیک تاک و لایکی به ساخت ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده بپردازید.

ویدیوهایی که در دنیای محتوایی امروز بسیار فراگیر هستند و کاربران تمایل زیادی برای ساخت و استفاده از آنها نشان داده اند.

این قابلیت هم اکنون در آمریکا و 50 کشور دیگر در دسترس کاربران قرار گرفته و به زودی در آپدیت های بعدی در دسترس تمامی کاربران اینستاگرام قرار خواهد گرفت و هیچ جای نگرانی نیست.

Reels به کاربران اجازه میده که ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه ضبط کنند و به همراه موسیقی دلخواه و افکت هایی که اینستاگرام در اختیارشان قرار داده به صورت استوری یا پست منتشر کنند.

ریلز اینستا کجاست؟

تب جدیدی در اینستاگرام با عنوان Reels برای شما کاربران در دسترس قرار گرفته که میتوانید در تصویر زیر آن را مشاهده کنید

در جست و جوگر اینستاگرام که به اکسپلورر مشهور است و تقریبا تمام کاربران با آن آشنایی دارند، دکمه جدیدی در رابط کاربری با نام Reels قرار گرفته که بعد از تپ کردن بر روی آن می توانید آخرین Reels های منتشر شده از سوی کاربران را مشاهده کنید.

الگوریتم های اینستاگرام برای Reels هنوز به طور کامل در دسترس قرار نگرفته اند و مشکلاتی را مشاهده میکنید که در آینده بر طرف خواهند شد، این محتوا برای شما شخصی سازی شده و Reels هایی که مشاهده میکنید با توجه به فعالیت های شما در اینستاگرام است؛ اما این قابلیت بیشتر شبیه به Tik Tok For You در برنامه tiktok است و می توانید با محتوایی که برایتان منتشر شده ارتباط برقرار کنید.

هنگامی که به جست و جو در میان Reels های منتشر شده میپردازید، تعدادی از این ویدیوها دارای یک تگ Feautured هستند، این تگ از سوی اینستاگرام به ویدیوهای منتخب داده میشود و می توانید ویدیوهایی که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و سایر کاربران تعامل بیشتری با آن ها برقرار کرده اند را از طریق این تگ مشاهده کنید.

Reels تفاوت های زیادی با تیک تاک ندارد و دقیقا مانند آن عمل میکند، اگر طرفدار یک موسیقی خاص هستید و یا می خواهید با یک موسیقی که تم متفاوتی دارد ویدیوهایتان را بسازید باید از گزینه Use Audio استفاده کنید.

کاربران میتوانند از کتابخانه اینستاگرام و یا صداهای خاص خودشان استفاده کنند و به همین دلیل شاهد موسیقی های متفاوت و خاصی در این قابلیت جذاب اینستاگرام هستیم.

چگونه ریلز را فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی ریلز اینستاگرام روی گوشی‌های آیفون و اندروید، روش‌های متنوعی وجود دارد که آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم تا بتوانید به آسانی، از این قابلیت اینستاگرام استفاده کنید.

راهنمایی های برای ساخت Reels هایی متفاوت

برای اینکه Reels هایتان متفاوت باشد و کاربران با آنها برقرار کنند، سعی کنید Reels های دیگر کاربران را ببینید و از آنها الگوبرداری کنید، گاهی اوقات این الگوبرداری ها الهام بخش هستند و ایده های متفاوت و خاصی را به شما میدهند.

هنگامی که سعی می کنید یک Reels ایجاد کنید، امکانات مختلفی از جمله موسیقی،تایمر،مشخص کردن سرعت و افکت های تصویری مختلف در مقابلتان قرار میگیرد.

بعد از اینکه ویدیو مورد نظرتان را آپلود و یا شروع به تصویر برداری کردید این ویدیوها به قسمت Reels و منوی ویرایش که در بالا توضیح دادیم وارد میشوند.
میتوانید برای تعامل بیشتر کاربران توان از استیکرها و نظرسنجی های اینستاگرام برای Reels هایتان استفاده کنید.

چرا فیسبوک قابلیت جدید ریلز را به اپلیکیشن محبوب اینستاگرام اضافه کرد؟

پاسخ این سوال به محبوبیت تیک تاک باز میگردد، تیک تاک یک اپلیکیشن چینی است اما در مارکت های غربی و به خصوص آمریکا و کانادا از طرفداران بسیاری برخوردار است و به همین دلیل رشد چند صد درصدی تیک تاک باعث شد که اینستاگرام نفس های تیک تاک را در پشت خود احساس کند و بالاخره تصمیم به رقابت و افزایش فاصله خود با این اپلیکیشن گرفت.

بر اساس امار Comscore، تیک تاک یکی از پردانلودترین اپلیکیشن های آمریکاست و به طور میانگین 27.4 درصد کاربران ان در ماه آوریل بین 25-34 سال سن داشته اند.

فیسبوک در سالهای گذشته یک برنامه با نام Lasso منتشر کرد که موفق به شکست تیک تاک نشد، اما با توجه به اینکه مخاطبان اینستاگرام تعامل بالایی با این اپلیکیشن دارند و تعداد آنها تقریبا یک میلیارد کاربر فعال است، به نظر میرسد که اینستاگرام مسیر درستی را برای مقابله با تیک تاک در پیش گرفته است.

چگونه ریلز اندروید را فعال کنیم

در حال حاضر، ما نمی‌توانیم ریلز اینستاگرام را در گوشی‌های اندرویدی فعال کنیم اما خبر خوشی ک برای شما داریم در آپدید جدید اینستا قابلیت ریلز برای تمامی گوشی ها و سیستم ها فعال شده است و شما میتوانید به راحتی ریلز خودتان را با هر گوشی م در دستتان دارید بگذارید حال باهم آموزش درست کردن ریلز را میبینم

چگونه Reels های خودمان را در اینستاگرام بسازیم؟

در قسمت Instagram Stories Camera یک منو جدید به نام Reels اضافه شده و برای ایجاد Reels هایتان باید از این قسمت شروع به ساخت کنید.

در این قسمت باید مراحل زیر را انجام دهید:
ابتدا ویدیو مورد نظر خودتان را انتخاب کنید، و یا با استفاده از دکمه Reels ویدیو مورد نظرتان را ضبط کنید.

موسیقی مورد علاقه خودتان را با ویدیویی که انتخاب کرده اید ترکیب کنید.

افکت های ویدیویی مورد علاقه تان را با توجه به اهدافی که از محتوایتان دارید انتخاب کنید، این قسمت به بومرنگ اینستاگرام شباهت زیادی دارد و با ضربه زدن به هر افکت می توانید آن را پخش و مشاهده کنید.

سرعت پخش ویدیو تان را تنظیم کنید، می توانید ویدیوتان را آهسته تر و یا سریعتر کنید.

از دکمه تایمر استفاده کنید و زمان ویدیوهایتان را به حالت دلخواهتان تغییر دهید، فراموش نکنید که Reels هم اکنون از ویدیوهای 15 ثانیه ای پشتیبانی میکند.

بعد از اتمام ویرایش ویدیوهایتان و آمادگی تان برای انتشار، می توانید تصویر کوچک یا به اصطلاح کاور ویدیوتان را تغییر دهید، میتوانید از یک تصویر، ویدیو اصلی و یا گالری موبایلتان برای کاور استفاده کنید.

Reels هایتان را هم اکنون میتوانید به اشتراک بگذارید و در استوری هایتان، فید جست و جو و قسمت اختصاصی Reels آن ها را قرار دهید.

آموزش استفاده از ریلز در اکانت های تجاری

Reels یکی از جدیدترین قابلیت های اینستاگرام برای دیده تر شدن ویدیوها و پخش ویروسی انها توسط کاربران است، این قابلیت به اکانت های تجاری برای افزایش تعداد مخاطبین آنها قطعا کمک خواهد کرد و در آینده باید شاهد تولید محتوای اکانت های تجاری در این بخش باشیم.

Reels در همین ابتداهم ثابت میکند که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار میدهد و برای تولید کنندگان محتوا و اکانت های تجاری بیش از پیش جذاب است.

اگر در حال حاظر از اکانت تجاری اینستاگرام استفاده می کنید ، بهتر است که Reels را امتحان کنید و از بازخوردهای کاربرانتان برای بهبود و افزایش فعالیت ها و مخاطبینتان استفاده کنید.

در این مقاله سعی میکنیم 2 روش بازاریابی برای استفاده از Reels در اکانت های تجاری را برایتان شرح دهیم.

درسال 2016 که استوری به اینستاگرام اضافه شد، کمتر کسی فکرش را میکرد که اینقدر فراگیر و محبوب شود و مخاطبان اینگیجمنت (Engagment) بالایی با این قابلیت داشته باشند.

اگر استوری های اینستاگرام از بین بروند و یا این قابلیت از دسترس خارج شود، Reels رشد چشم گیری خواهد داشت و به اکانت های تجاری کمک زیادی میکند.

Reels آنقدر سرگرم کننده و جذاب طراحی شده و به لطف جلوه های ویژه خارق العاده اینستاگرام میتوانید محتوایی جذاب و اصیل تولید کنید که مخاطبان پیوند زیادی با آن برقرار کنند و در رشد کسب کارتان از آن بهره ببرید.

در گذشته نمیتوانستید تمام ابعاد شخصی و شخصیتی تان را در اینستاگرام و در اکانت های تجاری به نمایش بگذارید اما امروزه به لطف Reels دیگر نیازی به تیک تاک و سایر اپلیکیشن ها برای تولید محتوای خلاقانه و فان نخواهید داشت. با این کار میتوانید محتوایتان را در مقابل انبوهی از مخاطبان جدید قرار داده و کسب و کارتان را توسعه دهید.

اشتراک گذاری مطالب آموزشی با استفاده از Reels

باتوجه به فراگیری کرونا افراد بیشتر وقت دارند که چیزهای جدید یادبگیرند، Reels به شما این امکان را میدهد که بتوانید محتوای آموزشی با کیفیتی در اینستاگرام تولید کنید و از مراحل مختلف آن ویدیوهایی کوتاه ضبط و به اشتراک بگذارید.

به عنوان مثال یک صفحه آشپزی میتواند دستور پخت هایش را در Reels ها به اشتراک بگذارید یا به وسیله غذای نهایی که نزئین شده Reels هایی با کیفیت و جذاب تولید کند.

استفاده از هشتگ ها را برای مطالب جدی بگیرید و سعی کنید از هشتگ های جذاب برای جذب مخاطبین استفاده کنید.

چگونه اینسایت ریلز اینستاگرام را ببینیم؟

برای مشاهده اطلاعات آماری فقط برای ریلزها، در صفحه نمای کلی Insights به ریلز بروید و روی پیکان سمت راست در کنار تعداد ریلزهای خود ضربه بزنید. در اینجا، می‌توانید تمام معیارهای عملکرد Reels خود را در یک مکان ببینید.

برای بررسی عملکرد یک ریلز خاص، آن را از پروفایل خود باز کنید، سپس روی نماد سه نقطه در سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید، سپس روی Insights  ضربه بزنید.

اینسایت ریلز کجاست؟

برای دسترسی به  Instagram Insights، به حساب کاربری خود در اپلیکیشن موبایل بروید، سپس روی دکمه Insights  در زیر بیوگرافی خود ضربه بزنید:

توجه داشته باشید که Insights  فقط برای حساب‌های حرفه‌ای و بیزنس در دسترس است. اما نگران نباشید! می‌توانید در تنظیمات پروفایل خود حساب‌تان را به نوع بیزنسی تغییر دهید. این کار فقط یک دقیقه طول می‌کشد و حتی حساب‌های کاملاً جدید با فالوورهای کوچک نیز می‌توانند این کار را انجام دهند.

سپس به بخش Accounts Reached the Overview  بروید:

اینسایت ریلز اکنون در تفکیک Reach گنجانده شده است. طبق گفته اینستاگرام، این کار برای این منظور است که به کاربران اینستاگرام درک بهتری از نحوه کمک Reels به عملکرد یک حساب ارائه دهد.

چگونه از تجزیه و تحلیل ریلزهای اینستاگرام برای ساختن ریلز بهتر استفاده کنیم؟

اکنون که می‌دانید اینسایت ریلز خود را کجا پیدا کنید و چرا باید عملکرد Reels را ردیابی کنید، وقت آن است که همه این یافته‌ها را عملی کنید.

در اینجا 4 نکته برای استفاده از اینسایت ریلز برای ایجاد محتوای بهتر آورده شده است:

نکته شماره 1: سبک های مختلف Reel را تست کنید

برای ساختن ریلزهای خوب، باید ریلزهای زیادی را تماشا کنید. بدون دانستن این که چه نوع ریلزهایی در شبکه اجتماعی ترند هستند، در یافتن سبکی که برای برند شما مناسب باشد با مشکل مواجه خواهید شد.

اما اگر چیزی که دوست دارید لزوماً مورد پسند مخاطبان شما قرار نگیرد، چه؟

کلید یافتن بهترین سبک‌های بصری، فیلترها، افکت‌ها و روندها برای برند شما آزمایش است. و اکنون که به Reels Insights  دسترسی دارید، می‌توانید اطلاعات بیشتری را از آزمایش‌های خود دریافت کنید.

پیش از این، شما فقط می‌توانستید فرضیات عملکرد خود را بر اساس نظرات و لایک‌ها قرار دهید. اما تعداد زیاد نظرات همیشه چیز خوبی نیست؛ حتی برخی از آنها ممکن است منفی باشند.

با دو معیار جدید تعامل، درک بهتری از تعداد کاربرانی که واقعاً محتوای شما را دوست داشته‌اند خواهید داشت. وقتی یک Reel را پست می‌کنید که تعداد زیادی لایک، نظر، ذخیره و اشتراک‌گذاری می‌گیرد، می‌دانید که کار شما درست بوده و به نحو احسنت پیاده‌سازی شده است.

نکته شماره 2: طول ریلزهای مختلف را آزمایش کنید

اینستاگرام در حال حاضر به همه کاربران اجازه می‌دهد ریلزهای 15 و 30 ثانیه‌ای ایجاد کنند و حساب‌های منتخب به ریلزهای 1 دقیقه‌ای دسترسی دارند.

مشابه تست روندها و افکت‌های مختلف، ممکن است بخواهید ریلزهای مختلف با مدت مدت زمان متغیر را آزمایش کنید تا ببینید مخاطب شما به چه چیزی بهترین پاسخ را می‌دهد.

نکته 3: گزینه‌های مختلف صوتی را تست کنید

اینستاگرام گزینه‌های مختلفی را برای افزودن صدا به Reels ارائه می‌دهد.

  • از صدای اصلی کلیپ ویدیویی خود استفاده کنید
  • صداگذاری را به ویدیوی خود اضافه کنید
  • از مولد متن به گفتار استفاده کنید
  • از یک آهنگ صوتی ذخیره شده استفاده کنید – یک آهنگ یا یک قطعه وایرال شده
  • با دسترسی به اینسایت ریلز، می‌توانید گزینه‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید آیا برخی از آنها بهتر از بقیه کار می‌کنند یا خیر.
  • نکته: صرف‌نظر از انتخاب‌تان، حتماً زیرنویس‌ها را به ریلزهای خود اضافه کنید تا همه بتوانند از آنها لذت ببرند!

نکته 4: زمان ها و روزهای مختلف را برای پست کردن تست کنید

  • این یکی نکته بزرگی است. تجزیه و تحلیل ریلزهای پیشرفته می‌تواند به شما کمک کند بهترین روز هفته و زمان را برای پست کردن آن برای حداکثر دسترسی و تعامل مشخص کنید.
  • پیاده‌سازی آن بسیار ساده است. زمان‌های مختلف ارسال را آزمایش کنید و نتایج خود را از نزدیک تماشا کنید تا بفهمید چه زمانی برای شما و مخاطبان‌تان بهتر است. به این ترتیب، وقتی مخاطبان شما آنلاین نیستند، هرگز یک Reel عالی را با پست کردن آن هدر نخواهید داد.

فایده اینسایت ریلز چیست؟

اینسایت ریلز به شما کمک می‌کند تا زمان‌ها و ساعات مختلف روز را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای برند شما مناسب‌تر است. همچنین امکان صداگذاری‌های مختلف و گزینه‌های صوتی متفاوت را نیز برای شما فراهم می‌کند. یکی دیگر از مزایای اینسایت ریلز این است که به شما کمک می‌کند تا ریلز با مدت زمان‌های مختلف را بررسی کنید تا ببینید کدام یک بهتر نتیجه می‌دهد.

چگونه ریلز دیگران را ببینیم

برای دیدن ریلز دیگران میتوانید ک وارد پروفایل کاربریش بشوید ک همانطور  گفتیم در آپدیدت جدید اینستا بغل پست ها علامت ریلز وجود دارد و شما میتوانید ریلز هارو ببینید.

( لازم به ذکر است ک تمامی پست ها به ریلز تبدیل شدن و شما امکان دارد در آن قسمت پست هارو ببینید ولی آن قسمت مخصوص ریلز ها میباشد. )

چگونه ریلز را غیر فعال کنیم

باید بگیم ک ریلز را نمیشه غیر فعال کرد چون ریلز یکی از قابلیت های اصلی اینستا گرام میباشد امکان غیر فعال کردنش وجود ندارد و شما میتوانید برای پست هم فقط و فقط از قابلیت ریلز استفاده کنید.

استفاده از Reels برای معرفی محصولات فروشگاهی

اینستاگرام به یک ویترین بزرگ برای صاحبان کسب و کار تبدیل شده و رقابت در بین اکانت های تجاری به شدت بالاگرفته، تنوع محصولات هر روز بیشتر از قبل میشوند و کاربران نیز از این تنوع آگاه هستند و از طرفی هم میتوانند به راحتی محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند.
به علت اینکه Reels در اکسپلورر اینستاگرام در دسترس همگان است، شما میتوانید ویترین تان را بزرگتر از قبل کنید و محصولاتتان را به شکل رایگان به مخاطبین دیگری هم نشان دهید.

در حال حاظر اطلاعات دقیقی از الگوریتم های Reels و نحوه کار آن منتشر نشده و نمیدانیم که چه نوع هشتگ ها یا ایده هایی بهتر و پر بازدید تر هستند، اما با استفاده از تجربیات قبلی میشود به این نتیجه رسید که استفاده از هشتگ، پاسخ دادن به کامنت ها و تولید محتوای با کیفیت میتواند کلید موفقیت در اینستاگرام باشد.

در سال 2016 بعد از راه اندازی استوری ها توسط اینستاگرام، تنها 150میلیون کاربر عضو این شبکه اجتماعی بودند، در حال حاظر بیش از 500میلیون کاربر هر روز از قابلیت استوری استفاده میکنند، و به همین دلیل پیش بینی میکنیم چنین آینده درخشانی هم در انتظار Reels باشد.

اینفلوئنسرها و اکانت های تجاری در حال حاظر به شکلی حساب شده از این قابلیت جدید استفاده میکنند و به زودی شاهد استفاده عموم مردم و در دسترس قرار گرفتن این قابلیت برای تمام کاربران اینستاگرام هستیم، در حال حاظر کاربران نمیتوانند از تمامی گیف ها و استیکرها در Reels هایشان استفاده کنند و به نظر میرسد اینستاگرام در حال تست این قابلیت است.

به نظر میرسد Reels ها نه تنها جولانگاهی برای اکانت های تجاری باشند، بلکه عموم مردم نیز سعی کنند به وسیله این قابلیت ویژگی های بیشتری از زندگی خود را برای کاربران دیگر به اشتراک بگذارند و محتوایی خلاقانه را تولید کنند.
اکانت های تجاری نیز سعی میکنند که راه جدیدی برای شناخته شدن برند هایشان پیداکنند و با استفاده از Reels ها بیشتر به مخاطبانشان نزدیک شوند.

نصب برنامه ریلز

همانطور که گفته شد  «ریلز» یک قابلیت جدید در اینستاگرام بوده و نیاز به دانلود برنامه خاصی نیست. و شما با برنامه اینستاگرام به راحتی میتوانید آن را استفاده کنید.

مرسی از شما دوستان ک مارا تا پایان این مقاله همراهی کردید امیدواریم از این مقاله استفاده کاملو برده باشید خوشحال میشیم نظر هاتونو با ما به اشتراک بگزارید و بگید دوست دارید در باره چه موضوعی براتون آموزش بدیم، همچنین میتوانید برای خواندن مقالات و آموزش های بیشتر به بخش مقالات مراجعه کنید.

منبع

منبع

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>