کرکره ضد سرقت فولادی

کرکره ضد سرقت فولادی

درب کرکره ای پارکینگ ضد سرقت

اگر به دنبال خرید درب کرکره ای پارکینگ ضد سرقت هستید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. معرفی انواع درب کرکره ‌ای ضد سرقت.

پیشنهاد ویژه: برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با فروشگاه همتا تماس بگیرید. 02155449212 – 09122552119.

درب کرکره ای ضد سرقت

در گذشته مغازه‌ها، پاساژها، بانک‌ها و … به وسیله درب‌های کرکره‌ای معمولی محافظت می‌شدند. این درب‌ها به دلیل جنس ضعیف (عموماً از حلب و فلزات ضعیف) و نداشتن استاندارد کافی و مناسب بعضاً توسط سارقین و افراد شرور مورد تعرض و سرقت قرار می‌گرفتند. با گذشت زمان و گسترش فناوری در این حوزه درب‌هایی ساخته شده‌اند که با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا علاوه به زیبایی، امنیت را برای اماکن به ارمغان آورده است.

این درب‌ها به صورت کرکره‌ای بوده و به کمک یک موتور الکتریکی و ریل باز و بسته می‌شوند. درب کرکره ای ضد سرقت هم اکنون توانسته نیاز اکثر صاحبان مشاغل، فروشگاه‌ها، بانک‌ها، صرافی‌ها و طلافروشی‌ها را به لحاظ امنیت تأمین نماید. تا جایی که امروزه شاهد استفاده روز افزون از درب کرکره ای ضد سرقت در اقصی نقاط کشور پهناورمان ایران هستیم.

بنابراین اگر شما دارای کسب و کار فعال هستید، می‌توانید با استفاده از درب های کرکره ای ضد سرقت امنیت محیط کسب و کار خود را افزایش دهید.

پیشنهاد مطالعه: یکی از عوامل مخل امنیت ورد به فضای کاری یا آپارتمان باز شدن خود به خود کرکره برقی و یا بالا و پایین نرفتن کرکره برقی است. به همین دلیل حتما مقاله علت بالا نرفتن کرکره برقی را مطالعه کنید.

ویژگی‌های درب کرکره ای ضد سرقت

یکی از موارد و نکات مهم برای فروشگاه‌ها، بانک‌ها، ساختمان‌ها و … مقوله امنیت است. برای فراهم نمودن امنیت در این گونه محیط‌ها می‌بایست از درب های کرکره ای ضد سرقت استفاده کرد. از آنجایی که امروزه بنا به دلایل مختلف سرقت و شرارت زیاد شده، استفاده از این درب‌های ضد سرقت بیش از پیش احساس می‌شود.

کرکره‌های قدیمی به صورت دستی بالا و پایین می‌شدند. این مدل از کرکره علاوه بر اینکه به راحتی باز می‌شد و امنیت کافی نداشت، برای باز و بسته نمودن آن نیروی بدنی زیادی صرف می‌گردید. اما در درب کرکره ای ضد سرقت تنها با باز کردن قفل و فشار دادن دکمه ریموت کنترل به راحتی درب باز می‌شود. این کار تنها سبب حفظ سلامتی صاحبان مشاغل می‌شود، بلکه افزایش امنیت محیط کسب و کار آنها را نیز به ارمغان می‌آورد.

با ورود درب کرکره‌ ای اتوماتیک به بازار به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مثل مقاومت بالا، زیبایی و سهولت در نحوه عملکرد و کار با آن توانست طرف‌داران زیادی را به سمت خود جلب کند. تا جایی که امروزه اکثر معماران و ساختمان سازها برای درب ورود و خروج ساختمان و پارکینگ‌ها از کرکره برقی ضد سرقت استفاده می‌کنند.

همه درب‌های کرکره ‌ای از امنیت مطلوبی برخوردارند. اما درب ضد سرقت مدل کرکره ای نسبت به سایر مدل‌ها امنیت بیشتری دارد و همان گونه که از نام آن پیداست، ضد سرقت هستند.

برای افزایش امنیت درب کرکره ای ضد سرقت می‌توان با اتصال قرقره به دو طرف ریل‌های آن شرایطی فراهم ساخت تا در صورت وارد کردن ضربه شدید به درب ریل‌های آن خارج نشود و آسیبی به کرکره و دیگر اجزای درب وارد نگردد.

در صورت استفاده از درب های کرکره ای ضد سرقت تا حد زیادی از ورود حشرات، گردوغبار و نور آفتاب به درون محیط جلوگیری می‌گردد. به همین جهت از این درب‌ها می‌توان در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی، گلخانه‌ها، داروخانه‌ها و … استفاده کرد تا علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای محیط، سلامت و بهداشت مواد خوراکی، مواد بهداشتی و دارویی نیز حفظ شود.

این سیستم به سنسور مخصوص برای شناسایی افراد مشکوک و غریبه مجهز گردیده است. علاوه بر این می‌توان با اتصال  کرکره ضد سرقت به دوربین و دزدگیر مغازه، فروشگاه، صرافی، طلافروشی و … تا حد بسیار زیادی امنیت محیط را افزایش داد. در این گونه موارد سیستم دزدگیر در صورت تعرض شخص یا اشخاص به محیط کسب و زندگی، به سرعت افراد را آگاه می‌سازند.

مشخصات فنی کرکره برقی ضد سرقت

کرکره برقی ضد سرقت دارای مشخصات و ویژگی های فنی است که هر کدام از آن ها منحصر به فرد می باشند. در این بخش قصد داریم شما را با مشخصات فنی این وسیله امنیتی آشنا کنیم.

دارای مفتول های فولادی

پروفیل هایی که درون درب های کرکره برقی ضد سرقت وجود دارد با مفتول های فولادی ساخته شده است. این مفتول ها به دلیل ساختاری که دارند بسیار مقاوم هستند و به راحتی خم نمی شوند. این مفتول ها توسط روکش های آلومینیومی ساخته می شوند که مقاومت و همچنین زیبایی آن ها را چند برابر می کند.

بکار گیری از رنگ های الکترواستاتیک

تولید رنگ های الکترواستاتیک انقلابی در صنعت رنگ به وجود آورد. زیرا هیچ کدام از معایب رنگ های معمولی را ندارد. به طور مثال هنگامی که رنگ های معمولی در معرض آب و رطوبت قرار می گرفتند پوسته پوسته می شدند و همین امر موجب می شد به مرور زمان دچار خوردگی و در نهایت تخریب شوند. اما از هنگامی که از رنگ های الکترواستاتیک در کرکره برقی ضد سرقت استفاده می شود شاهد افزایش زیبای ، براقیت و دوام هر چه بیشتر آن هستیم.

قابل نصب در ابعاد مختلف

درب های کرکره برقی از نوع ضد سرقت قابلیت نصب در تمام ابعاد را دارند. هر چه که موتور کرکره برقی قوی تر باشد قطعا کشش بیشتری دارد که برای درب های عریض ساخته شوند.

به طور مثال موتورهای صنعتی که به نام موتورهای ساید در بازار وجود دارند جزو قوی ترین موتورها محسوب می شوند و می توانند در مجتمع های تجاری و همچنین در سوله های صنعتی نیز بکار روند. اما موتور های توبلار از قدرت کمتری برخوردارند و اغلب از آن ها برای نصب کرکره های برقی در منازل مسکونی و پارکینگ ها استفاده خواهد شد.

قیمت موتورهای صنعتی از توبلار بیشتر است اما در دراز مدت حتما مقرون به صرفه خواهند بود. زیرا از عمر و دوام طولانی تری برخوردار می باشند.

پیشنهاد مطالعه: بعد از نصب حتما نگهداری درست می تواند امنیت کرکره برقی شما را بالا تر ببرد. بنابراین حتما مقاله روغن کاری کرکره برقی را مطالعه کنید.

تیغه های گالوانیزه

در صنعت ساخت کرکره برقی یک واژه نام آشنا به نام گالوانیزه  وجود دارد. گالوانیزه به معنای مقاوم کردن تیغه در برابر شرایط محیطی است. تیغه هایی که از این نوع هستند مقاومت و دوام بسیار بیشتری نسبت به نوع آلومینیومی دارند. همچنین در حین برش و خم کاری نیز قابلیت تحمل فشار بیشتری را دارند.

تیغه هایی که به عنوان تیغه های گالوانیزه شناخته می شوند عایق هستند. به این معنی که در برابر دما و صوت مقاوم هستند. به همین دلیل در اماکنی که صدا زیاد است ( مانند کارگاه های برش کاری ) از تیغه های گالوانیزه استفاده می شود.

در شرایط مرطوب و مناطقی که رطوبت هوا در آن ها زیاد است استفاده از تیغه های گالوانیزه توصیه می شود. زیرا آن ها ضد زنگ هستند و به دلیل ساختار مناسبی که دارند تا سال های طولانی می توانند بدون هیچ گونه تغییری بمانند. کیفیت نهایی این تیغه ها به عوامل مختلف همچون ضخامت ورق های گالوانیزه و کیفیت فومی که در آن تزریق می شود دارد. به همین دلیل نمی توان کیفیت تمام این تیغه ها را در یک سطح دانست. قطعا هر چه که ضخامت ورق گالوانیزه بیشتر باشد و فوم تزریقی از کیفیت برتری برخوردار باشد هزینه آن بالاتر خواهد رفت.

طرز کار درب کرکره ‌ای ضد سرقت چگونه است؟

درب کرکره‌ برقی در انواع و ابعاد گوناگون برای محیط‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شود. در این بخش قصد داریم درباره نحوه عملکرد (طرز کار) درب کرکره ای ضد سرقت صحبت کنیم. در این مدل از کرکره برقی با بهره گیری از تیغه‌های فولادی “Roller Shutter Slat” یک درب مستحکم و مقاوم در برابر ضربه و آسیب تولید شده است. این گونه درب‌ها با تیغه‌های ضخیم فولادی و درهم‌تنیده شده سبب وجود یک سد قوی در برابر نفوذ و ضربه می‌شود.

با نصب درب ضد سرقت مدل کرکره ای می‌توانید امنیت اماکن خود را تا حد زیادی افزایش دهید. کیفیت و نحوه ساخت این درب‌ها سبب شده تا سازندگان آنها، ضد سرقت بودن محصولات خود را تضمین نمایند. یعنی در صورت نفوذ به محیط و سرقت، شرکت سازنده خسارت مصرف کننده را پرداخت می‌نماید. به عبارت دیگر این ضمانت نشان دهنده کیفیت و ویژگی منحصر به فرد این درب‌ها است.

تفاوت درب کرکره ‌ای ضد سرقت با درب‌های کرکره‌ ای معمولی

از لحاظ ساختاری درب‌های ضد سرقت و معمولی شباهت زیادی با یکدیگر دارند. اما به لحاظ کلی و نحوه کاربرد درب ‌های کرکره ‌ای ضد سرقت یک جا قفلی در سمت راست و چپ تیغه انتهایی کرکره برقی وجود دارد. افراد می‌توانند با نصب یک قفل در جا قفلی تنها خودشان درب را باز و بسته نمایند. البته به یاد داشته باشید پس از اینکه به وسیله ریموت، کرکره برقی به پایین‌ترین حد خود رسید و متوقف شد، قفل را در جا قفلی قرار دهید.

در هنگام باز کردن درب نیز به همین صورت ابتدا قفل را از جا قفلی باز نموده و سپس با ریموت درب را باز نمایید. همچنین توجه نمایید که به منظور افزایش امنیت درب ضد سرقت مدل کرکره ای پس از نصب قفل در جا قفلی جریان برق در مدار و موتور قطع می‌شود و تا زمانی که قفل را باز نکنید، جریان برق به مدار باز نمی‌گردد و نمی‌توانید درب را باز کنید. این مدل از درب های کرکره ای ضد سرقت از امنیت بالایی در بین سایر انواع درب‌ برقی برخوردار هستند.

درب کرکره ای ضد سرقت چه کمکی به افزایش امنیت می‌کند؟

در حال حاضر، تقریباً نصب درب کرکره ای ضد سرقت در مکان‌های مخصوصی اعم از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و اداری، درب ورودی پارکینگ‌ها و ساختمان‌های مسکونی بسیار مرسوم شده است. می‌توانیم بگوییم که استفاده از این نوع کرکر‌ه‌ها جهت برقراری امنیت و محافظت از مکان‌ها کاملا ضروری است. البته لازم است پیش از اقدام به نصب، بدانید که کرکره‌های برقی و اتوماتیک دارای انواع مختلفی هستند که بهتر است هر نوع را برای یک مکان مشخص استفاده کنید. انواع کرکره برقی عبارت‌اند از:

کرکره برقی پنجره‌‌ ای

استفاده از کرکره برقی پنجره‌ای امنیت و زیبایی برای منازل و ویلاها تأمین می‌کند. در حقیقت، این پنجره‌ها عامل مهم ذخیره انرژی هستند.

کرکره برقی شیشه ‌ای

کرکره برقی شیشه‌ای از خواص ویژه‌ای برخوردار است؛ این نوع کرکره معمولاً ضد حریق، دارای استحکام کششی بالا، زیبا و با پرستیژ است.

کرکره برقی پارکینگ

کرکره برقی پارکینگ از شمش‌های آلومینیوم مرغوب ساخته شده است. تنوع رنگ در آن بسیار زیاد است و مشتری می‌تواند طبق سلیقه خود، رنگ مورد نظرش را انتخاب کند.

کرکره برقی ضد سرقت

یکی از انواع درب های کرکره‌ای، کرکره برقی ضد سرقت است. درب کرکر‌ه ای ضد سرقت از جنس آلومینیوم تولید و ساخته می‌شود. آلومینیوم در برابر ضربه‌های سنگین مقاوم و مستحکم است و باعث ایجاد امنیت در ساختمان‌های مسکونی و تجاری می‌شود. در طراحی درب کرکره ای ضد سرقت، تیغه‌های فولادی را در داخل آن به کار می‌برند تا پس از نصب، میزان امنیت مکان و محیط مورد نظر را بالا ببرند.

درب کرکره ای ضد سرقت گاهی به سیستم ضد گلوله مجهز می‌شود؛ البته این سیستم ضد گلوله معمولاً برای مغاز‌ه‌های طلا فروشی و ساختمان‌های اداری و مالی مهم نصب می‌شود. درب کرکره ای ضد سرقت وظیفه حفظ و تنظیم سرمایش و گرمایش محیط را به خوبی انجام می‌دهد.

نصب کرکره برقی ضد سرقت

قبل از هر چیز بهتر است بگوییم که کرکره برقی ضد سرقت یکی از حساس ترین کرکره ها است به همین جهت هرگونه بی احتیاطی در نصب آن عواقب سنگینی را به دنبال خواهد داشت به طوریکه شاید با یک نصب نا کامل دیگر نتوان از این کرکره استفاده کرد. بنابراین باید برای نصب کرکره اتوماتیک ضد سرقت از افراد با تجربه کمک بگیرید که می‌ توانید این افراد را از طریق نمایندگی کرکره ضد سرقت بشناسید.

قیمت درب کرکره ای ضد سرقت

با توجه به تنوع درب ‌های کرکره ‌ای ضد سرقت در بازار و همچنین نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد و تجهیزات مورد نیاز نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی برای این محصول تعیین کرد. علاوه بر این با توجه به ابعاد و اندازه محل قیمت درب کرکره ای ضد سرقت متغیر است. هر چه طول و عرض درب بیشتر باشد، به طبع از قیمت بیشتری برخوردار خواهد بود.

علاوه بر این با توجه به اندازه درب می‌بایست از موتور الکتریکی متناسب با آن استفاده کرد. عمده قیمت درب رول آپ مربوط به نوع و اندازه تیغه‌ها و موتور به کار رفته در آن است.

پیشنهاد بررسی : قیمت کرکره برقی دست دوم در تبریز

نمایندگی کرکره اتوماتیک ضد سرقت

به طور کلی ایران کرکره یکی از سازنده های کرکره در کل ایران با بزرگترین مجموعه کاری می باشد که البته تا به امروز پیشرفت فراوانی در کار و توسعه در تولید کرکره اتوماتیک ضد سرقت داشته است به همین جهت اگر نگاهی به سوابق این کمپانی بندازید متوجه می شوید که نمایندگی های فراوانی را در کل کشور ایجاد کرده است تا شما بتوانید خرید کرکره برقی خود را از نمایندگی همتا در نزدیک ترین مکان به خود انجام دهید.

قفل ضد سرقت کرکره برقی

استفاده از کرکره برقی در مجموعه های مختلف به صورت فراگیری رشد داشته است. به طوری که چه در محل زندگی و چه در محل کار با تعداد زیادی از این درب ها مواجه هستیم. اما نکته ای که بسیار اهمیت دارد، میزان امنیتی است که این درب ها برای مصرف کنندگان فراهم می آورد. اصولا بخاطر نوع طراحی و گیربکسی که در این درب ها تعبیه می شود، در هنگام پایین بودن بدون کنترل و ریموت به راحتی بالا نمی روند. پس در یک حد اولیه ای دارای استاندارد خوب امنیتی می باشند.

اما در شرایط متفاوت مانند زمانی که برق قطع می شود و یا برای درب های کرکره برقی که در محیط های خلوت قرار دارند و امکان خسارت و دزدی وجود دارد می توان میزان امنیت را تا حد زیادی به وسیله ایجاد جا قفلی و استفاده از قفل آویز، افزایش داد. در این مطلب می خواهیم به بررسی انواع قفل های استفاده شده برای درب های کرکره برقی بپردازیم و جزییات قفل ضد سرقت برای یک درب کرکره برقی را بیان کنیم. پس در ادامه با مجموعه همتا همراه باشید.

انواع قفل کرکره برقی

مانند هر وسیله دیگر که با پیشرفت تکنولوژی دارای انواع مختلفی از طراحی و کاربرد می باشد، قفل های درب کرکره برقی نیز در چندین مدل و طرح به بازار اراده شده اند. بعضی قفل ها معمولی هستند و بعضی دیگر حالت نیمه اتوماتیک را دارا می باشند. قفل های معمولی که همان قفل های آویز و کتابی هستند که در جا قفلی نصب شده روی درب کرکره برقی قرار می گیرند.

این نوع قفل ها امنیت را بیشتر می کنند اما نحوه باز و بسته کردن آنها، زمان بر و سخت است. گای نیز شما یادتان می رود و کنترل را فشار می دهید، در حالی که قفل به در وصل است و فشار مضاعف به تیغه ها و موتور درب کرکره برقی وارد می شود.

اما مدل دیگر، قفل  های اتوماتیک و برقی می باشند. این قفل ها با عملکرد بخصوصی که ایجاد می کنند با قطع برق درب کرکره برقی، مشکل قبلی را برطرف می کنند و دیگر درب در زمان بسته بودن قابل حرکت نخواهد بود. از طرفی با محفظه های مخصوص باعث می شوند که تیغه های درب به صورت دستی هم بالا نروند.

قفل های برقی فرمان باز و بسته شدن خود را از ریموت دریافت می کنند و  در زمانی که شما ریموت را برای باز شدن این قفل ها فشار دهی، جریان برق موتور درب کرکره  برقی نیز فعال می شود و درب به بالا می رود و در زمان قفل کردن درب، قطع نیز برعکس عمل می کند.

قفل ضد سرقت کرکره برقی

همانطور که اشاره شد، استفاده از قفل های مختلف در درب های کرکره برقی امکان پذیر می باشد، با این حال بخاطر بعضی شرایط بهتر است از قفل های معمولی استفاده نکنید و بجای آنها از قفل های برقی اتوماتیک یا هوشمند استفاده کنید. چرا که از اتفاق های بعدی جلوگیری به عمل می آید و امکان فشار و بار اضافی بر روی موتور درب کرکره برقی وارد نمی شود.

با این حال ممکن است قفل های معمولی امنیت خوبی را فراهم نکنند و در شرایط خلوت، سارقین به وسیله ابزار برش آنها را بریده و کرکره را بعد از خلاص کردن بالا بدهند. به همین خاطر از قفل های ضد سرقت برقی استفاده می شود. این قفل ها شامل دو دسته قفل اتوماتیک و قفل هوشمند می شوند. که در ادامه توضیح مختصری در مورد آنها می دهیم.

قفل ضد سرقت اتوماتیک کرکره برقی

تفاوت اصلی قفل های اتوماتیک با قفل های معمولی، در قطع کردن سیستم برق و عدم بالا رفتن کرکره برقی می باشد. در این صورت با زدن کنترل نیز اتفاقی نمی افتد و درب ثابت می باشد. باز و بسته شدن قفل های اتوماتیک توسط ریموت انجام می شود. پس زمانی که شما ریموت را بزنید ابتدا قفل باز می شد، بعد از آن، اتصال برق در مدار برقرار می شود و این جریان موتور را به کار می اندازد. شروع به کار کردن موتور نیز عاملی برای حرکت تیغه ها به سمت بالا و باز شدن درب کرکره برقی می باشد.

پس دیگر نگران مشکلات معمول در سیستم قفلهای معمولی نخواهید بود و در زمان استفاده دچار خرابی و مشکلی نخواهد شد.

نصب جا قفلی روی درب کرکره برقی

ابتدا باید گفت که برای نصب یا استفاده از قفل در درب های کرکره برقی نیاز به نصب جا قفلی می باشد. این جا قفلی  ها از جنس های مختلف و با عملکرد های معمولی، نیمه اتوماتیک و هوشمند، برای درب های کرکره برقی تعبیه می شوند. بسته به نیاز باید به تهیه آنها اقدام کنید. معمولا از آلیاژهای مختلف ساخته می شوند و به شکل پلیت های زاویه دار می باشند.

این پلیت ها که به صورت جفت می باشد یکی روی پروفیل اطراف درب کرکره برقی نصب می شود و دیگری دقیقا روبروی همان قبلی، اما روی درب کرکره برقی متصل می گردد. حالا شما یک فضای مناسب برای نصب قفل دارید. پس می توانید با خیال راحت به امنیت مغازه خود اضافه کنید، همچنین در زمان هایی که برق قطع شده است و موتور درب کرکره برقی را روی حالت خلاص قرار دادید، دیگر نگران امنیت محل مورد نظر نخواهید بود.

اما باید بدانیم از چه قفل هایی باید استفاده کنیم تا عملکرد بهتری داشته باشد. در ادامه به انواع این قفل ها می پردازیم.

منابع:

منبع: درب کرکره ای پارکینگ ضد سرقت

منبع: قیمت کرکره برقی دست دوم دیوار

منبع: قیمت موتور کرکره برقی دست دوم

منبع: قیمت درب کرکره ای پارکینگ دست دوم

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>