علت بالا رفتن آمپر ماشین و راه حل داغ کردن ماشین چیست؟

علت بالا رفتن آمپر ماشین و راه حل داغ کردن ماشین چیست؟

شاید تا به حال اصطلاح بالا رفتن آمپر ماشین و جوش آوردن خودرو را شنیده باشید. بالا رفتن آمپر ماشین خصوصا در فصل تابستان و گرمای هوا و هنگام ترافیک خیابان، زیاد اتفاق می‌افتد پیش از هر چیز بهتر است بدانید که دلیل بالا رفتن آمپر ماشین در بسیاری از خودروها مانند پراید، سمند، رانا، مدل ‌های مختلف پژو مانند 405 و 206 و دیگر ماشین‌ها یکسان می‌باشد.

برای آنکه بدانید چرا خودروها جوش می‌آورند و در هنگام بالا رفتن آمپر چه کارهایی باید انجام دهید، می توانید به صفحه علت بالا رفتن آمپر آب در سرعت بالا مراجعه کنید.

مهم‌ترین دلایل بالا رفتن آمپر ماشین و جوش آوردن خودرو

علت‌یابی درست در هنگام بروز ناکارآمدی یک وسیله، موضوع مهمی است که می‌تواند بخش بزرگی از مشکل شما را حل کند. اگر با علت‌های بالا رفتن آمپر ماشین آشنا باشید، به راحتی مشکتان را برطرف خواهید کرد.

۱. عملکرد نادرست رادیاتور

مایع خنک‌کننده‌ای که در موتور خودرو وجود دارد، حرارت ناشی از فعالیت موتور را به رادیاتور می‌رساند. سپس این مایع از طریق رادیاتور به محیط اتومبیل منتقل می‌شود‌. در صورتی که رادیاتور در انجام فعالیت خود دچار اختلال باشد، این کار به درستی صورت نمی‌گیرد و در اثر فشار آمدن به موتور، آمپر خودروی شما بالا می‌رود.

۲. مشکل در ترموستات

ترموستات وظیفه دارد که از جریان مایع خنک‌کننده جلوگیری کرده تا موتور به دمای عادی برسد. این کار خصوصا در فصل سرما بسیار اهمیت دارد. بنابراین اگر ترموستات خراب باشد و به طور کامل، جریان مایع خنک‌کننده را مسدود کند، دمای موتور هم بالا رفته و داغ می‌کند که می‌تواند علت بالا رفتن آمپر در سرعت بالا باشد.

۳. اشکال در فن رادیاتور

فن رادیاتور با چرخش خود باعث خنک شدن فضای کلی رادیاتور و موتور خواهد شد. زمانی که این قطعه دچار مشکل شود، فشار روی موتور خودرو زیاد شده و اتومبیل شما جوش می‌آورد.

۴. عملکرد غلط واتر پمپ

واتر پمپ از دیگر اجزایی است که از داغ شدن بیش از حد موتور جلوگیری می‌کند. با ایجاد اختلال در این قطعه، در بسیاری از مواقع ماشین شما جوش می‌آورد.

۵. مسدود شدن خروجی اگزوز

زمانی که راه خروجی دود در اگزوز خودروی شما به هر دلیلی مثل برخورد با سنگ، ضربه، شکستگی و … مسدود شود، فشار زیادی به موتور می‌آید. این اتفاق موجب داغ شدن موتور و بالا رفتن نمایشگر آمپر خواهد شد.

۶. کثیف بودن بیش از اندازه بدنه موتور

شیارهایی که روی بدنه موتور خودرو قرار دارند، بخشی از حرارت موتور را به خارج هدایت می‌کند. زمانی که بدنه موتور بیش از اندازه کثیف باشد، هنگام انجام کار بیش از پیش داغ شده و حرارت داخل موتور می‌ماند. این داغی درنهایت به آمپر می‌رسد و باعث بالا رفتن آمپر ماشین می‌شود.

۷. عدم تنظیم موتور

موتور ماشین، یکی از اصلی‌ترین اجزای این وسیله است که کارکرد مناسب خودرو به آن وابسته است. عدم تنظیم موتور و اختلال در کارکردهای آن، جوش آوردن خودرو را به همراه دارد.

۸. سفت بودن سوپاپ‌ها

میزان سفت بودن یا شل بودن سوپاپ‌ها تنظیمات خاصی دارد. در صورتی که سوپاپ‌های خودرو بیش از حد سفت باشند، موتور اتومبیل در دور بالا فشار زیادی را تحمل می‌کند. در نتیجه خیلی زود جوش می‌آورد و آمپر ماشین بالا می‌رود.

۹. کم بودن سطح روغن موتور یا کیفیت پایین آن

روغن موتور، در بسیاری از قسمت‌های متحرک موتور وجود دارد. روغن، حرارت تولید شده توسط موتور را گرفته و به بیرون هدایت می‌کند. کم بودن حجم و اندازه روغن موتور و یا پایین بودن کیفیت آن باعث می‌شود که حرارت موتور داخل موتور بماند و ماشین جوش بیاورد.

اگر قصد خرید خودرو دست دوم دارید و برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن خودرو به دنبال معتبرترین سرویس کارشناسی خودرو هستید، می توانید همین حالا به صفحه کارشناسی خودرو مراجعه کنید و درخواست کارشناسی خود را ثبت کنید.

هنگام بالا رفتن آمپر ماشین چه مراحلی را باید طی کنیم؟

جوش آوردن خودرو و بالا رفتن آمپر ماشین ممکن است نگرانتان کند. این نگرانی بویژه درباره رانندگان تازه‌کار به مقدار زیادی وجود دارد. بنابراین لازم است که راهکارهای لازم هنگام بالا رفتن آمپر خودرو را بدانیم.

گام اول: خودرو را به کناری برده و روشن نگه دارید

برخی اوقات، رانندگان در هنگام بالا رفتن آمپر خودرو، اقدام به خاموش کردن ماشین می‌کنند تا به خنک شدن موتور کمک کرده باشند. باید بدانید که این کار بسیار غلط است! هیچگاه در زمان جوش آوردن اتومبیل آن را خاموش نکنید. فقط ماشین را به کناری برده و روشن بگذارید تا کم‌کم درجه آمپر آن پایین بیاید.

گام دوم: در موتور را باز کنید

گام دوم باز کردن درب موتور است. توجه داشته باشید که فقط درب موتور را باز کنید. بسیاری از رانندگان به اشتباه درب رادیاتور را باز می‌کنند که کار بسیار خطرناکی است. پس با باز کردن درب خودرو، به خارج شدن حرارت جمع شده در آن کمک کنید.

گام سوم: روی رادیاتور آب بریزید

در گام سوم باید روی رادیاتور آب بریزید. سعی کنید همیشه یک بطری آب در خودرویتان داشته باشید تا در این مواقع، از آن استفاده کنید. اگر لازم بود که مجددا خودروی خود را حرکت دهید، برای مدتی بخاری‌تان را روشن کنید تا بخشی از حرارت و گرمای موتور، در هنگام حرکت خارج شود.

دلایل بالا رفتن آمپر آب ماشین هنگام استفاده از کولر ماشین

استفاده از کولر ماشین، در فصل تابستان بسیار زیاد است و رانندگان هنگام سوار شدن به ماشین، در اولین اقدام، کولر آن را روشن می‌کنند. اما بسیار اتفاق می‌افتد که هنگام استفاده از کولر، آمپر آب ماشین بالا می‌رود و دردسرساز می‌شود. این اتفاق به چند دلیل رخ می‌دهد:

نکته مهمی که درباره زمان روشن کردن کولر اتومبیل باید به آن توجه کنید این است که اگر خودرو در حال حرکت با دور موتور بالاست، هرگز کولر را روشن نکنید. توجه به این نکته می‌تواند از ایجاد مشکل جلوگیری کند.

علت بالا رفتن آمپر آب در سربالایی

بالا رفتن آمپر آب خودرو در سربالایی دلایل متعددی دارد که قصد داریم در این مقاله به بررسی علت بالا رفتن آمپر آب در سربالایی بپردازیم ، در اینجا اتومبیل هایی مورد نظر هستند که در شرایط خاص (سربالایی و ترافیک) داغ میکنند . برای آگاهی از علت بالا رفتن آمپر آب در سربالایی که مربوط به اتومبیل هایی بدون سابقه داغ کردن است به دلایل جوش آوردن موتور اتومبیل مراجعه فرمایید . یکی از دلایل داغ کردن و بالا رفتن آمپر آب خودروهای سواری که معمولا کمتر مورد توجه قرار می گیرد تنظیم نبودن موتور است. چرخش عادی موتور در اثر احتراق مخلوط سوخت و هوادر محفظه احتراق است که حرارت زیادی تولید میکند. این حرارت در شرایط نرمال توسط سیستم خنک کننده دفع و کنترل میشود.

اگر موتور داغ کند و سیستم خنک کننده ماشین معیوب باشد گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال نمی یابد واجزای داخلی موتور آسیب می بیند. برای پی بردن به دمای نرمال کارکرد موتور در حالی که موتور خودرویتان روشن است (کولر خاموش باشد) از خودرو پیاده شوید و از قسمت جلو پنجره فن ها را تحت نظر داشته باشید. به محض اینکه فن ها شروع به چرخیدن کردند داخل کابین برگردید و موقعیت عقربه دمای آب را حفظ کنید. همچنین به محض اینکه فن ها خاموش شدند همین حرکت را تکرار کنید و موقعیت عقربه مذکور را به خاطر بسپارید. هنگام حرکت در سر پایینی ممکن است آمپر آب مقداری پایینتر از حد معمول باشد یا هنگام حرکت در سربالایی با کولر روشن اندکی بالاتر از نرمال باشد که مشکلی ایجاد نمی کند.

یکی از خدماتی که در اتوصافکار به شما مشتریان عزیز ارائه میشود، خدمات صافکاری و نقاشی میباشد. شما میتوانید برای دریافت خدمات صافکاری با کمترین قیمت و در کوتاه ترین زمان به صفحه صافکاری  مراجعه کنید و لیست بهترین صافکاری های تهران را دریافت کنید.

علت بالا رفتن دمای آب خودرو

بالا رفتن دمای آب خودرو در ترافیک سنگین و سربالایی یکی از مشکلات شایعی است که ممکن است اتفاق بیفتد علت بالا رفتن دمای آب خودرو ۹ دلیل دارد که در ادامه این پست دلایل بالا رفتن دمای آب سمند و سایر خودروهای سواری و سدان را در ترافیک های شهری بیان خواهیم کرد:

عملکرد نادرست رادیاتور

اشکال در ترموستات

عملکرد نادرست واتر پمپ

فن رادیاتور

کم بودن خلاصی سوپاپها (سفت بودن سوپاپها)

مسدود بودن خروجی اگزوز

کثیف بودن بیش از حد بدنه موتور

پایین بودن سطح و کیفیت روغن موتور

تنظیم نبودن موتور

سخن آخر

جوش آوردن و بالا رفتن آمپر خودرو اتفاق رایجی است که خصوصا در فصل گرما زیاد اتفاق می‌افتد. زمانی که علل به وجود آمدن این اتفاق و راه‌حل‌های آن را بدانید، می‌توانید به راحتی آن را برطرف کنید. فراموش نکنید که چک کردن کداوم خودرو می‌تواند به طرز قابل توجهی این مشکل را رفع کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

<<دریافت خدمات فیشیال صورت در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>

<<دریافت خدمات میکرونیدلینگ در بهترین کلینیک زیبایی تهران>>